[ad_1]

آیا کوپانگ می تواند آمازون بعدی باشد؟

برچسب ها: # آمازون ، # تجارت الکترونیکی ، # تجارت الکترونیکی ، # کوپانگ

16 مارس 2021 | از: malecon | مدیریت فناوری اطلاعات بدون شرح

(اقتصاددان)

مشاهده متن اصلی

Tech Unicorn که اخیراً در کره ثبت شده است توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده و باعث انفجار در زمینه تجارت الکترونیکی می شود.

وقتی سحرگاه در منطقه مسکونی سئول قدم می زنم ، از کامیون تحویل کوپانگ مطمئن نیستم. آمازون کره ای بعدی ، کوپانگ ، طی سالهای گذشته حضور پررنگی در بازار تجارت الکترونیکی شدید کره داشته است. موفقیت کوپانگ در صورت ارسال سفارشات تا نیمه شب روز قبل ، تعداد روزافزون حمل موشک است که صبح روز بعد تحویل داده می شود. ما همچنین خدمات تحویل یک روز را برای برخی از اقلام ارائه دادیم. پس از شیوع ویروس کرونا ، اثبات شد که تحویل موشک یک استراتژی عالی است. فروش کوپانگ در سال 2019 تقریباً دو برابر شد و از 6.3 میلیارد دلار (7.2 تریلیون بوی بد) به 12 میلیارد دلار (1.3 تریلیون بوی بد) رسید. طبق دیجیکو ، اشتغال کوپانگ دو برابر شد و به 50 هزار رسید و سهم بازار آن در تجارت الکترونیکی از 18 درصد به 25 رسیده است. ٪

بلومبرگ گفت كه كوپانگ در یازده سال از آغاز تأسیس خود نتوانسته بود کسری کسر را بشکند و ضررهای انباشته در این مدت به 4.1 میلیارد دلار (4.7 تریلیون بوی بد) رسیده است. توسط سرمایه گذاری خطرپذیر سرمایه گذاری شده و به فعالیت خود ادامه می دهد. سرمایه گذار اصلی صندوق بینایی 100 میلیارد دلاری SoftBank (114 تریلیون بوی بد) است که 37٪ از Coupang را در اختیار دارد. کیم میونگ جو تحلیلگر Mirae Asset Daewoo تخمین می زند که جریان نقدی کوپانگ در حال بهبود است. اما برای ادامه رشد در آینده سرمایه بیشتری لازم خواهد بود.

به نفع کوپانگ ، اشتیاق برای سرمایه گذاری در شرکت های نوپا خنک نخواهد شد. کوپانگ در تاریخ 10 مارس در بورس اوراق بهادار نیویورک حضور پیدا کرد و 4.6 میلیارد دلار (5.3 تریلیون دلار) بودجه جمع آوری کرد. این بزرگترین از زمان راه اندازی در Uber در سال 2019 و بزرگترین شرکت خارجی از Alibaba ، دایناسور تجارت الکترونیکی چین در سال 2014 بود. هنگام شروع معاملات در 11 مارس ، قیمت سهام کوپانگ 81٪ جهش کرد. از آن زمان ، این افزایش کاهش یافته و ارزش شرکت در اولین روز ورود به لیست ، به 85 میلیارد دلار (96 تریلیون بوی بد) رسیده است. 85 میلیارد دلار معادل ارزش شرکتی Target ، یک خرده فروش آمریکایی با فروش هشت برابر بیشتر از Coupang است.

کوپانگ جدیدترین لیست شرکت های تجارت الکترونیکی نسل بعدی پشت آمازون و علی بابا است. آمازون در بازار ایالات متحده با Shopify رقابت می کند ، در حالی که Alibaba در بازار چین با Meituan و Pinduoduo به شدت می جنگد. بازارهای خارج از کشور با چالش های جدی MercadoLibre در آمریکای لاتین و دریا در جنوب شرقی آسیا روبرو هستند. سهام رقبای آمازون و علی بابا در یک سال گذشته بیش از چهار برابر شده است و کل فروش بازار این شرکت ها به 1 تریلیون دلار (1140 تریلیون بوی بد) می رسد.

برنامه های گسترش Coupang در خارج از کشور هنوز مشخص نیست. بنابراین ، چشم انداز کوپانگ به رقابت در بازار داخلی کره بستگی خواهد داشت. رقبای زیادی در بازار کره وجود دارد. بسیاری از شرکتها در بازار کره از جمله شرکتهای بزرگ ، از جمله Lotte ، Shinsegae ، بستر اینترنت Naver و شرکتهای نوپایی مانند وضعیت تحویل با پشتیبانی آلمان Delivery Hero به رقابت می پردازند. برای تسلط بر بازار کوپانگی ، شما باید به حفظ و گسترش وفاداری مشتری که از تحویل صبح زود بدست آورده اید ، ادامه دهید. کوپانگ به استخدام مستقیم کارگران زایمان افتخار می کند و همچنین دارای یک سایت خبری است که به اخبار جعلی ، تحریف شده و جعلی مربوط به محیط کار آنها پاسخ می دهد.

با این حال ، کوپانگ همچنین نتوانست از نظارت کارگری و تحقیق در مورد صنعت تجارت الکترونیکی فرار کند. در اوایل این ماه ، پس از آنکه کمیته دولتی مرگ یک کارمند قراردادی را در مرکز توزیع کوپانگ به عنوان یک حادثه صنعتی تشخیص داد ، کوپانگ در سطح شرکت عذرخواهی کرد. علاوه بر این ، اتحادیه حمل و نقل عمومی کره ادعا می کند که هشت کارگر کوپانگ از سال گذشته تا سالهای اخیر از خستگی جان خود را از دست داده اند که دو نفر از آنها اخیراً فوت کرده اند. کوپانگ گفت: ما در شناسایی علت مرگ همکاری فعال خواهیم کرد و تلاش بیشتری برای محافظت از سلامتی و ایمنی کارگران خواهیم کرد.

کیم میونگ جو تحلیلگر تأکید کرد: اگرچه کوپانگ به خوبی مدیریت مصرف کنندگان را بر عهده دارد و تصورات مثبتی راجع به این شرکت منتشر می کند ، اما برای رشد طولانی مدت نیاز به مشاغل جدید غیر از خرید آنلاین ، تدارکات و تحویل کالا است. Mercado Librewa با گسترش تجارت خود به پرداخت های الکترونیکی و بازی ها ، ارزش شرکت خود را افزایش داده است. اگر کوپانگ بدون گسترش خارجی به تجارت خود فقط در بازار آنلاین کره ادامه دهد ، حداقل یک تجارت جدید برای ادامه موفقیت لازم است.



[ad_2]

By kpD56

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.