[ad_1]

اتحادیه اروپا مقررات جهانی AI را هدایت خواهد کرد

برچسب ها: # هوش مصنوعی ، # اتحادیه اروپا ، # اطلاعات شخصی ، # مقررات ، # اتحادیه اروپا ، # هوش مصنوعی

18 مه 2021 | از: malecon | IT ، دنیا بدون شرح

(اقتصاددان)

مشاهده متن اصلی

کشورها در سراسر جهان با توجه به شرایط خود قوانین وضع می کنند. با این حال ، قلمرو دیجیتال یک استثنا است. اگر اتحادیه اروپا مقررات جدید فناوری را در بخش دیجیتال معرفی کند ، این مقررات می تواند به سرعت در سراسر جهان گسترش یابد. شرکت های جهانی مقررات سختگیرانه ای را برای محصولات و بازارهای خود اتخاذ می کنند تا از تنظیم بازار اروپا جلوگیری کنند. دولت های سراسر جهان مقررات مشابه مقررات اتحادیه اروپا را برای ایجاد فضای رقابت عادلانه به کار می گیرند. آیین نامه مشترک حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (GDPR) که از سال 2018 لازم الاجرا شد ، نمونه خوبی از “اثر بروکسل” مقررات اتحادیه اروپا است که در حال تبدیل شدن به یک استاندارد جهانی است.

در این زمینه ، قانون تنظیم هوش مصنوعی ، که در 21 آوریل توسط کمیسیون اروپا اعلام شد ، توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. این آیین نامه پیشنهادی اولین تلاش برای تهیه طیف وسیعی از مقررات مربوط به هوش مصنوعی بود. آیا این آیین نامه به اندازه قانون حریم خصوصی در جهان تصویب خواهد شد؟

با افزایش تبلیغات هدفمند با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی در سال های اخیر ، مقررات اخلاقی AI نیز در حال افزایش است. بسیاری از مردم امیدوارند که هوش مصنوعی به رشد اقتصادی کمک کند ، اما برخی از این ترس دارند که این الگوریتم ها باعث ایجاد تبعیض در گروه های خاص و آسیب رساندن به جامعه شود. حداقل 175 کشور ، شرکت و سازمان کدهای اخلاقی برای هوش مصنوعی ایجاد کرده اند. با این حال ، همانطور که توسط دکتر شارلوت استایکس از دانشگاه صنعتی آیندهوون مورد انتقاد قرار گرفت ، در بیشتر موارد جزئیاتی در مورد چگونگی اعمال “قوی” و “شفاف” مقررات و اصول اخلاقی در دست نیست.

از آنجا که موارد کمی از قانون نظارتی موجود در مورد هوش مصنوعی وجود دارد ، کمیسیون اتحادیه اروپا رویکردی از پایین به بالا را در پیش گرفته است. یک “گروه کارشناسی سطح بالا” متشکل از 52 نفر ، آیین نامه را تهیه کردند و نظرات مربوط به این پروژه در اتحاد AI ، جایی که ذینفعان درگیر هستند جمع آوری شد. ما همچنین یک مقاله سفید شامل یک مجموعه بررسی آنلاین منتشر کردیم. در مجموع 1250 گروه و افراد در روند تهیه پیش نویس شرکت کردند. نتیجه بیش از 100 صفحه قانون نظارتی است. این شامل 85 مقاله و بیش از 9 برنامه برای کاهش خطر احتمالی AI و به حداکثر رساندن فرصت ها است.

پیشنهاد نظارتی اتحادیه اروپا بر روی خطرناکترین مناطق متمرکز است ، نه بر تنظیم کلی AI. هوش مصنوعی که بر ناخودآگاه انسان تأثیر می گذارد و رفتار را دستکاری می کند ، کاملاً ممنوع است. شناسایی چهره و رتبه بندی اعتباری با استفاده از هوش مصنوعی در زمره فناوری های پر خطر طبقه بندی می شوند و در شفافیت و استفاده از داده ها محدودیت های شدیدی دارند. همانند قوانین حریم خصوصی ، مجازات های بالایی نیز برای تخلفات اعمال می شود. نقض فناوری ممنوع ، مقررات مربوط به فناوری پرخطر منجر به جریمه 30 میلیون یورویی (41 میلیارد درآمد) یا 6 درصد از فروش جهانی خواهد شد که هر کدام بیشتر باشد.

اما شیطان همیشه در جزئیات است. شناسایی مأموران اجرای قانون در اماکن عمومی ممنوع است زیرا ممکن است برای اهداف نظارتی و بازرسی سو استفاده شود. با این حال ، شناسایی به موقع چهره های هوش مصنوعی برای اهداف عمومی ، مانند یافتن کودک گمشده مجاز است. همه سرویس های هوش مصنوعی با ریسک بالا تحت آزمایش قانونی بودن هستند ، اما در موارد خاص ارائه دهنده خدمات ممکن است آزمایش خود را انجام دهد. علاوه بر این ، پیشنهادهایی برای دولتهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای ایجاد “محیط شن و ماسه تنظیم کننده” برای فناوریهای جدید ارائه شده است. Sandbox یک منطقه نظارتی ویژه است که به شرکت ها امکان می دهد بدون نگرانی از مقررات و تحریم ها خدمات جدیدی را امتحان کنند.

جای تعجب نیست که بسیاری از سهامداران از مقررات پیشنهادی انتقاد کرده اند. سازمان های مدافع حقوق بشر از شکاف در مقررات و نهادهای نامشخص انتقاد کرده اند. این ارزیابی سارا چاندر از حقوق دیجیتال اروپا است.

“س realالات واقعی وجود دارد که آیا این مقررات به اندازه کافی قوی است؟”

از طرف دیگر ، گروه های تجاری استدلال می کنند که فشار نظارتی بسیار زیاد است. بنیامین مولر از مرکز نوآوری داده ، یک اتاق فکر پشتیبانی شده توسط شرکت های فناوری می گوید.

“این مقررات به طور قابل توجهی استفاده از هوش مصنوعی را در واقعیت محدود می کند.”

همانطور که قانون حریم خصوصی از زمان طرح تا تصویب آن چهار سال به طول انجامید ، تغییرات زیادی در این لایحه برای تنظیم هوش مصنوعی اعمال می شود تا اینکه پس از رای گیری و تصویب توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، سرانجام تصویب می شود. با این حال ، حتی اگر این روند سریع باشد ، تهیه پیشنهاد نظارتی اتحادیه اروپا به یک استاندارد جهانی یا انتشار مقررات دقیق در مورد هوش مصنوعی در سراسر جهان دشوار خواهد بود. این نظر پروفسور آنو بردفورد از دانشکده حقوق کلمبیا است که کتابی در مورد تأثیر آن در بروکسل نوشت. برای خدمات هوش مصنوعی که نیازی به وارد کردن داده های زیادی نیستند ، شرکت ها می توانند از ایجاد نسخه های ویژه که فقط در اروپا وجود دارد ، جایی که این قانون اعمال می شود ، استفاده کنند. و شرکت هایی که از قوانین حریم خصوصی گذشته شوکه شده اند ، لابی خود را برای صحبت در مورد صدای خود در اتحادیه اروپا افزایش می دهند.

اما سرنوشت قانون هوش مصنوعی در نهایت می تواند توسط ایالات متحده تصمیم بگیرد. یکی از دلایل گسترش قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا به عنوان یک استاندارد جهانی این است که ایالات متحده در تدوین مقررات محافظت از داده خود موفق نشده است. همچنین هیچ نظارتی بین قانونگذاران ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای تنظیم داده ها وجود نداشته است. دولت بایدن امیدوار است که در زمینه تنظیم فناوری پیشرفت کند ، اما بهبود روابط ایالات متحده و اروپا در زمینه هوش مصنوعی و تنظیم فناوری هنوز آهسته است. تنها هنگامی که ایالات متحده و اروپا با هم متحد شوند ، ما قادر خواهیم بود که آرمان چین برای برتری فناوری را شکست دهیم و اقتدارگرایی دیجیتال را خنثی کنیم.



[ad_2]

By kpD56

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.