[ad_1]

بزرگترین بانک جهانی روسیه به سیستم جدیدی برای پرداخت کالا وصل شد

اسبربانک پرداخت کالا را از طریق سیستم پرداخت سریع – در مرحله اول ، فقط برای گروهی از مصرف کنندگان متصل کرد. پیوستن به بزرگترین بازیکن می تواند توسعه پرداخت های QR را که هنوز محبوب نیستند ، تحت فشار قرار دهد ، کارشناسان می گویند

عکس: Will Russell / AFL Photos / گتی ایماژ

عکس: Will Russell / AFL Photos / گتی ایماژ

در تاریخ 1 ژوئیه ، اسبربانک به خدمات پرداخت سریع سیستم پرداخت سریع (FPS) ، ایجاد شده توسط بانک روسیه پیوست. سخنگوی موسسه اعتباری در این باره به RBC گفت.

این موسسه اعتباری در بیانیه ای گفت: “در ماه ژوئیه ، هنگامی كه بانك متقاعد شد كه این سرویس برای یك گروه آزمایشی از مشتریان پایدار عمل می كند ، گردش تدریجی خدمات را برای كل مخاطبان کاربران Sberbank Online آغاز خواهد كرد.”

این سرویس همراه با Sberbank توسط “دختر” خود متصل می شود – سرویس پرداخت “YuMoney” (قبلا “Yandex.Money”). به گفته Kiril Tsarev ، معاون رئیس Sberbank ، YuMoney خدمات c2b را برای اشخاص حقیقی و حقوقی راه اندازی کرده است: “در حال حاضر ، روش پرداخت از طریق SBP از طریق YuKassa برای گروهی از بازرگانان (خرده فروشی ها – – RBC) ، همراه با آن فرآیندهای فنی برای بهبود تجربه مشتری و ارزیابی امکانات برای مقیاس بیشتر خدمات توسعه داده می شوند. “


بانک مرکزی کارمزد پرداخت هزینه خرید با کد QR را محدود کرده است



عکس: یوجین رازومنی / ودوموستی / TASS

مشتریان خرده فروشی اسبربانک می توانند با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل ، کدهای QR را از SBP در صندوق های پول فروشگاه ها اسکن کنند تا هزینه خرید یا پرداخت خریدهای فروشگاه های آنلاین را با استفاده از لینک های ویژه پرداخت کنند. به نوبه خود ، مشتریان خرده فروشان قادر به اتصال روش جدیدی از طریق Sberbank خواهند بود.

سیستم پرداخت سریع توسط بانک روسیه در اوایل سال 2019 راه اندازی شد. این سیستم به شما امکان می دهد سریع وجه را بین حساب های بانک های مختلف منتقل کنید. در ابتدا ، SBP فقط برای انتقال بین افراد از طریق شماره تلفن استفاده می شد. در پاییز سال 2019 ، نقل و انتقالات از یک شخص به یک شخص حقوقی در آن ظاهر شد که برای پرداخت کالاها و خدمات انجام می شود. Sberbank خدمات پرداخت مشابه خود را با استفاده از کدهای QR کمی زودتر از بانک مرکزی – در آگوست 2019 راه اندازی کرد.

با دستور بانک مرکزی ، بزرگترین بانکها مجبور بودند چنین روش پرداختی را تا اول اکتبر 2021 بهم پیوند دهند. تا اول ژوئیه امسال. از جانب داده ها از تاریخ 30 ژوئن ، بیش از 50 موسسه اعتباری ، از جمله کلیه موسسات اصلی ، قبلاً پرداخت را از طریق کد QR مرتبط کرده اند. علاوه بر Sberbank ، Sovcombank اخیراً با این سرویس تماس گرفته است – اولین پرداخت ها را در 29 ژوئن انجام داده است. آلبرت بوریس ، نایب رئیس هیئت مدیره Sovcombank گفت: “در آینده نزدیک ، خدمات پرداخت از طریق کد QR در دسترس همه مشتریان بانک قرار خواهد گرفت.”


اسبربانک سریعتر از بانک مرکزی خدمات پرداخت QR را راه اندازی کرد



عکس: آنتونی کوان / بلومبرگ

اتصال اجباری

SBP توسط تنظیم کننده برای افزایش رقابت در بازار پرداخت ، جایی که Sberbank انحصار است ، و همچنین برای کاهش هزینه فروشگاه های غیر نقدی ایجاد شده است. این سیستم برای بانک ها کمیسیون ثابت دارد که آنها می توانند از فروشگاه های تسویه حساب با استفاده از SBP دریافت کنند: بسته به کالا و خدمات ، در سطح 0-0.7٪ ، اما نه بیشتر از 1.5 هزار روبل. این نسبت به کارمزد پذیرش کارتها که میانگین 1.5-2.5٪ است ، کمتر است.

در ابتدا ، مشارکت بانک ها در SBP داوطلبانه بود ، اما از آنجا که Sberbank نمی خواست با SBP تماس بگیرد ، چنین تعهدی در قانون پیش بینی شده و شرایط اتصال برقرار شد. اسبربانک با انتقال شش ماه با تأخیر از طریق SBP درگیر انتقال افراد بود که بانک مرکزی جریمه شد. در عوض ، در اول اکتبر 2019 ، او این کار را در بهار سال 2020 انجام داد. رئیس بانک هرمان گریف بارها از SBP انتقاد کرده است: “من نمی فهمم ، چرا تنظیم کننده باید به جای پیگیری یک مشارکت بدون تبعیض ، خوشبختی اجباری و اجباری ایجاد کند ، “او گفت. در همان زمان ، گریف اعتراف کرد که اسبربانک سهم زیادی از بازار بانکداری دیجیتال را در اختیار دارد ، اما “از طریق وراثت” به او نرسید ، اما ده سال است که در این رده بندی قرار دارد. اسبربانک از جمله دلایلی که نمی خواهد به سیستم نظارتی بپیوندد ، شرایط اقتصادی و خطرات امنیتی را ذکر کرد.


اسبربانک به سیستم پرداخت سریع بانک مرکزی می پیوندد



عکس: آندری گوردیف / ودوموستی / TASS

به نوبه خود ، رئیس بانک مرکزی الویرا نابیولینا ، قبل از راه اندازی SBP ، خاطرنشان کرد که برخی از بازیکنان مایلند موقعیت انحصاری خود را در بازار نقل و انتقالات و سودآوری خود حفظ کنند ، که مانعی جدی برای توسعه رقابت در پرداخت است بازار و در دسترس بودن خدمات مالی برای جمعیت.

عدم محبوبیت پرداخت های QR

پرداخت کد QR هنوز مورد پسند مصرف کنندگان و فروشگاه ها نیست. به گفته بانک مرکزی ، از زمان آغاز پرداخت QR تاکنون ، بیش از 2 میلیون معامله برای 12 میلیارد روبل انجام شده است. برای مقایسه: حجم پرداخت با کارت های بانکی در سال 2020 به 31.2 تریلیون روبل رسیده است. در آغاز ماه ژوئن ، آنها توسط 76 هزار سازمان متصل شدند كه مجموعاً 135 هزار فروشگاه خرده فروشی دارند. با این حال ، نماینده تنظیم کننده خاطرنشان می کند که توانایی پرداخت کالاها و خدمات از طریق UPS محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و در اوایل سال 2021 این سیستم 0.8 میلیون پرداخت را برای 4 میلیارد روبل پردازش کرده است. وی گفت: “ما معتقدیم که محبوبیت پرداخت های c2b از طریق SBP در آینده نیز رو به رشد خواهد بود.”

همانطور که رابطین RBC در بازار پرداخت متذکر شدند ، یکی از دلایل عدم محبوبیت SBP در میان فروشندگان ، کمبود مشتریان Sberbank در سیستم است. یکی از رابطین در بانک از 30 نفر برتر شکایت کرد: “فروشگاه ها معنی پیوند پرداخت QR را نمی دانند ، که بیشتر خریداران نمی توانند از آن استفاده کنند زیرا مشتری های Sberbank هستند.”

آیا اتصال Sberbank وضعیت را تغییر خواهد داد؟

ماکسیم نالیوتین ، رئیس گروه ارائه خدمات به شرکت های بخش مالی Deloitte در CIS ، گفت: رابطه Sberbank می تواند تقویت کننده توسعه فناوری برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات از طریق SBP باشد. RBCناتالیا راکووا ، رئیس خدمات مشاوره برای شرکت های بخش مالی KPMG در روسیه و CIS ، به همه بستگی دارد که Sberbank این گزینه را فعالانه ارائه دهد و آن را در میان مشتریان خود ارتقا دهد.


گریف تخمین زد که چه تعداد از رقبا تجارت پرداخت Sber را “می خورند”



عکس: آندری لیوبیموف / RBC

نالیوتین همچنین یادآوری می کند که محبوبیت کلی روش پرداخت توسط کدهای QR بیشتر به سیاست SBP خود و همچنین اقدامات فروشگاه های خرده فروشی برای ترویج این روش پرداخت در بین خریداران بستگی دارد. این متخصص گفت: خرده فروشان می توانند انگیزه بگیرند ، زیرا این فناوری برای آنها ارزان تر است.

راکووا موافقت می کند ، پرداخت از طریق سیستم SBP ارزان تر از خریدهای سنتی است ، به طور عمده برای فروشگاه ها ، به همین دلیل این گزینه احتمالاً توسط خرده فروشان دنبال می شود. وی در پایان گفت: “بدون شک ، روابط بین بزرگترین بانک کشور و بزرگترین صاحب اثر تأثیر مثبتی در توسعه جهت c2b یو پی اس خواهد داشت.”

[ad_2]

By kpD56

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.