کارشناسان NAFI نگرش مصرف کنندگان به مکالمات تبلیغاتی گسترده را بررسی کردند
بیشتر روس ها تماس اسپم دریافت می کنند و از این بابت احساس ناراحتی می کنند ، اما از هر سه برنامه بارگیری فقط یک برنامه برای مدیریت چنین تماس هایی است. به گفته کارشناسان ، این امر به دلیل کمبود ابزارهای مثر است

عکس: آندری لیوبیموف / RBC
در ماه می-ژوئن 2021 ، 89٪ از روس ها تماس های هرزنامه ای دریافت کردند. این در نظرسنجی NAFI به دست آمده توسط RBC بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده در اواخر ماه مه – اوایل ژوئن سال جاری بیان شده است. با حضور 1.6 هزار نفر بالای 18 سال در 53 منطقه روسیه ، خطای آماری داده ها از 3.4٪ فراتر نمی رود.
ساکنان مسکو و سن پترزبورگ بیشتر از ساکنان شهرهای دیگر تماس های ناخواسته را ثبت می کنند. 92٪ پاسخ دهندگان از هر دو پایتخت با آنها روبرو شده اند. بالاترین نرخ در میان مناطق در مناطق فدرال مرکزی و خاور دور وجود دارد که تا 93٪ از ساکنان با تماس آزار دهنده روبرو هستند.
در همان زمان ، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (53٪) اظهار داشتند که هنگام دریافت چنین تماسی ناراحتی جدی را تجربه می کنند و حتی تحریک شدید دارند. 33٪ دیگر گفتند که چنین تماس هایی “ناراحت کننده است اما خیلی آزار دهنده نیست”. آنها بیشتر از سایر مردان و زنان بالای 45 سال ، از ناراحتی و تحریک ناشی از تماس های اسپم شکایت دارند.
فناوری و رسانه ها
در لایحه مبارزه با هرزنامه های تلفنی ، آنها خطری برای رازداری ارتباطات را تهدید می کردند
با این حال ، از هر سه پاسخ دهنده فقط یک نفر سعی می کند با هرزنامه مقابله کند. فقط 31٪ از پاسخ دهندگان می گویند که برنامه خاصی را برای مسدود کردن تماس های هرزنامه نصب کرده اند. اغلب این برنامه ها حداقل توسط جوانان از 17 تا 24 سال نصب می شوند – توسط پاسخ دهندگان بیش از 60 سال.
چگونه می توان با هرزنامه تلفن مبارزه کرد
طبق آماری از سرویس ضد انحصاری فدرال (FAS) ، در سال گذشته آن در نظر گرفته شده 16 هزار اظهارات روس ها به دلیل نقض قانون در زمینه تبلیغات ، که 3 هزار مورد آنها تماس اسپم است. مدت هاست که مقامات نحوه برخورد با کلاهبرداری های اسپم و تلفنی را در نظر گرفته اند. سال گذشته ، برای حل این مشکل ، وزارت علوم دیجیتال گروه ویژه ای را تشکیل داد که شامل نمایندگان وزارت کشور ، FSB ، Roskomnadzor ، بانک روسیه ، موسسات اعتباری و اپراتورهای ارتباط از راه دور بود. با این حال ، حساب antispam این گروه توسط اپراتورها مورد انتقاد قرار گرفته است. در این سند پیشنهاد شده است که هرزنامه به عنوان “یک ارتباط تلفنی جمعی در نظر گرفته شده برای توزیع تبلیغات در صورت عدم رضایت مشترک از دریافت آن و همچنین با هدف ارتکاب اقدامات جعلی یا تهدیدهای تروریستی نادرست” قابل فهم باشد ، که ممکن است منجر به نقض رازداری. ارتباطات – برای تعیین فراخوان محتوا ، باید به آن گوش دهید.
در اوایل ماه ژوئن ، در جریان نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ FAS امضاء شده با “چهار بزرگ” تفاهم نامه اپراتورهای تلفن همراه برای مقابله با تماس های هرزنامه. وی پیشنهاد می کند که شرکت ها خدمات ضد هرزنامه را در بین مشترکان ارتقا دهند ، این امر به شما امکان شناسایی شماره های هرزنامه را از طریق تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و یادگیری ماشین می دهد.
فناوری و رسانه ها
وزارت ارتباطات و ارتباطات جمعی اقدامات جدیدی را برای مبارزه با هرزنامه تلفنی ارزیابی خواهد کرد
اپراتورهای اصلی تلفن همراه در مورد یافته های NAFI توضیحی ندادند. نمایندگان MTS و VimpelCom (مارک Beeline) آمار مربوط به تماس های هرزنامه خود را ارائه ندادند. سخنگوی مگافون فقط گفت که این شرکت با استفاده از سیستمی که به شما اجازه می دهد در هنگام مکالمه ورودی تماس گیرنده در مکالمات سرزده مشاهده شده باشد یا خیر ، حدود 25-30 میلیون تماس ناخواسته با مشترکان خود را مسدود می کند. MTS و VimpelCom دارای سیستم های مشابه ضد هرزنامه هستند.
به گفته نماینده T2 RTK Holding (مارک Tele2) ، اکنون هر ماه هشت تا نه تماس ناخواسته برای هر مشترک برقرار است. بازاریابی تلفنی (فروش کالاها و خدمات از طریق تلفن) نمایانگر 60-70٪ از این حجم است. نماینده این شرکت گفت: اپراتور قصد دارد در آینده نزدیک یک ویژگی رایگان برای هدایت تماس به یک جعبه هرزنامه معرفی کند ، که به شما امکان می دهد بعدا پیام ها را گوش کند یا آنها را به صورت متنی دریافت کند. وی همچنین اشاره کرد که اکنون مشتریان این شرکت به طور فعال از اصطلاح استفاده می کنند. لیست سیاه برای هرزنامه با خود تماس می گیرد.
علاوه بر شرکت های تلفن همراه یاندکس ، آزمایشگاه کسپرسکی و بانک Tinkoff از برنامه هایی استفاده می کنند – شناسه ها برای تلفن های هوشمند ، از جمله مواردی که با هدف مبارزه با هرزنامه است. در مطالعه پروژه تحلیلی اکوسیستم Tinkoff Tinkoff Data ، که انجام شد در ماه مه سال جاری گفته شد که 98٪ از روسها از طرف اسپمرها تماس می گیرند. در مقایسه با سال گذشته ، تعداد آنها تقریباً دو برابر شده است. به طور کلی ، خدمات مالی ، پزشکی یا تلفن همراه به مشترکان ارائه می شود ، از آنها خواسته می شود یک نظرسنجی تلفنی انجام دهند ، شماره گیری و تلفن را قطع کنند.
فناوری و رسانه ها
روسیه مرکزی برای مبارزه با هرزنامه های تلفنی ایجاد خواهد کرد
کنستانتین آنکیلوف ، مدیر عامل شرکت TMT مشاوره ، مطمئن است که هنوز تقاضای برنامه های ضد اسپم وجود دارد. “شما می توانید آمار مربوط به بارگیری چنین برنامه هایی را ببینید ، خدمات ویژه ای از اپراتورهای ارتباط از راه دور وجود دارد. فقط آن است که هنوز همه مشترکان از این بابت نگران نیستند. ” از نظر وی ، افزایش تقاضا برای چنین خدمات و برنامه هایی می تواند با آگاهی بهتر مردم انجام شود. علاوه بر این ، اگر تعداد تماس های هرزنامه چندین برابر شود ، “روس ها حتی بیشتر تحریک می شوند و بر این اساس تلاش می کنند تا به طور فعال این مشکل را حل کنند.”
به گفته رئیس آژانس تحلیلی TelecomDaily دنیس کوسکوف ، روس ها می خواهند با هرزنامه مقابله کنند ، اما توانایی فنی برای انجام این کار را ندارند. وی گفت: “روش های موجود برای مسدود كردن تماس های هرزنامه هنوز ابزار موثری نیستند.”