[ad_1]

قانون گذاران در حال آماده سازی برای اعمال محدودیت های جدید برای شرکت های اینترنتی خارجی هستند

نمایندگان دومای دولتی در حال آماده سازی برای بررسی لایحه ای هستند که شرکت های معروف اینترنتی خارجی را موظف به گشودن دفاتر تمام عیار می کند. به گفته كارشناسان ، ابتكار بعید است تاثیری در تجارت داشته باشد ، اما موجب ناراحتی روس ها خواهد شد

الكساندر هینشتاین

الكساندر هینشتاین

(عکس: ماکسیم بلینوف / RIA Novosti)

شبکه های اجتماعی خارجی که دفاتر رسمی یا شعبه های خود را در روسیه باز نکنند ، از تبلیغات برای خود و پذیرش پرداخت از اشخاص حقیقی و حقوقی روسی منع می شوند. این مفاد در لایحه مندرج است ، که شرح آن در دومای دولتی پایان می یابد. در این باره در کانال تلگرام خود قرار دهید او گفت الكساندر هینشتاین ، رئیس كمیته دومای دولتی در زمینه سیاست اطلاعات ، فناوری اطلاعات و ارتباطات.

به گفته وی ، “بسیاری از غول های فناوری اطلاعات آشکارا از موقعیت انحصاری خود سو abuseاستفاده می کنند و الزامات قوانین ما را نقض می کنند” و “شکایت از متخلفان تقریباً غیرممکن است”. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد که چنین شرکت هایی دفاتر خود را در روسیه ندارند “و در بهترین حالت شرکت های فرعی ایجاد می کنند که هیچ مسئولیتی در قبال اقدامات و سیاست های مادران ندارند”.

لایحه “زمین” کردن منابع اطلاعاتی بزرگ با مخاطبان روزانه 500000 نفر در روسیه ، صاحبان آنها را ملزم به گشودن دفاتر رسمی در این کشور می کند که “باید منافع آنها را به طور کامل نشان دهد و مسئولیت فعالیت های آنها را به عهده داشته باشد” ، از جمله در دادگاه ها.

فناوری و رسانه ها


پرونده های FAS علیه Google به دلیل “مسدود کردن ناگهانی” شکایت کرد



عکس: Nicholas Armer / DPA / TASS

به عنوان مجازات امتناع از “زمین” ، علاوه بر مجازات های موجود ، شرکت های خارجی ممکن است تحت تأثیر اقدامات زیر قرار بگیرند:

  • اطلاع رسانی به مصرف کنندگان در مورد نقض قانون روسیه ؛
  • ممنوعیت توزیع تبلیغات هم برای منبع اینترنتی و هم برای خود منبع.
  • ممنوعیت پرداخت در آدرس منبع اینترنت.
  • ممنوعیت جمع آوری و انتقال مرزی داده های شخصی.

هینشتاین خاطرنشان کرد که اقدامات پیشنهادی به منافع مصرف کنندگان روسی آسیب نمی رساند ، اما “انگیزه های اقتصادی برای غول های فناوری اطلاعات ایجاد می کنند تا از قوانین ما پیروی کنند.” وی تصریح کرد که این لایحه در نظر گرفته شده است تا در آینده نزدیک توسط نمایندگان دومای دولتی مورد بررسی قرار گیرد.

فناوری و رسانه ها


فیس بوک می خواهد اجازه دهد جمع آوری داده ها “رایگان” بمانند



عکس: کارل کورت / تصویر گتی

بعداً ، یکی از اعضای کمیته دومای دولتی ، معاون آنتون گورلکین ، در کانال تلگرامی خود گفت که لایحه پیش رو “قطعاً” به فیس بوک ، اینستاگرام و واتس اپ (که هر سه سرویس متعلق به شرکت فیس بوک است) ، “توییتر” ، “تیک توک” ، “گوگل” ضربه خواهد زد. AdWords و تبلیغات YouTube (متعلق به گوگل) ، Viber ، Telegram و همچنین خدمات بازی Steam (Valve Corporation) و World of Tanks (Wargaming). وی تصریح کرد که ما در مورد شرکت هایی صحبت می کنیم که “اطلاعات را به زبان روسی پخش می کنند ، تبلیغات مستقیمی را برای مصرف کنندگان روسی انجام می دهند ، از فعالیت در روسیه سود می برند ، اطلاعات شخصی روس ها را پردازش می کنند و روزانه حداقل 500000 نفر مخاطب در کشور ما دارند.”

از جمله خدمات ذکر شده این شرکت در روسیه می توان به Google ، Viber ، TikTok و Wargaming اشاره کرد. با این حال ، همانطور که RBC Gorelkin توضیح داد ، آنها از شکلی که این نمایندگی ها وجود دارد راضی نیستند ، وی آنها را با “چگونگی تجارت استعمارگران با مردم محلی 300 سال پیش” مقایسه می کند.

آیا تاثیری از قانون خواهد داشت

طبق محاسبات AdIndex ، در سال 2020 تنها تبلیغ کنندگان برجسته در میان بازیکنان اصلی خارجی در اینترنت ، Google و ByteDance (صاحب TikTok) هستند. هزینه تبلیغات آنها 385.4 میلیون روبل است. و 42.8 میلیون روبل. به ترتیب بدون مالیات بر ارزش افزوده. برای فیس بوک این رقم 7.6 میلیون روبل ، برای تلگرام – 1.1 میلیون روبل ، برای راکوتن (وایبر) و توییتر – حدود صفر بود.

سرگئی افیموف ، مدیر فن آوری بازاریابی در OMD OM Group ، به عنوان تبلیغ کننده ، شبکه های اجتماعی خارجی سهم کمی در روسیه را اشغال می کنند: آنها به طور عمده در تلویزیون تبلیغ می شوند. اما به عنوان یک بستر تبلیغاتی ، این شبکه های اجتماعی نقش مهمی در بازار روسیه دارند و حدود 70٪ از درآمد تبلیغات آنها از هزینه مارک های خرد است. افیموف توضیح می دهد ، برای مشاغل کوچک ، شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام عملاً تنها بستر تبلیغات هستند. وی گفت: “بله ، ممنوعیت دریافت وجوه از اشخاص حقیقی و حقوقی روسی به فیس بوک آسیب می رساند ، اما باعث آسیب بیشتر کسب و کارهای کوچک روسیه خواهد شد.” الكساندر پاپكوف ، مدیر فنآوری گروه رسانه جهت گیری ، گفت كه در همان زمان ، تبلیغ كنندگان می توانند طبق سناریوی آشنا عمل كنند ، همانطور كه ​​قبلاً در فیس بوك اتفاق افتاد ، زمانی كه آگهی در سایت از طریق واسطه ای با كمسیون خریداری شد.

شرکتهای اینترنتی اینترنتی Google و Facebook درآمد تبلیغاتی خود را در بازار روسیه فاش نمی کنند. طبق اعلام انجمن آژانس های ارتباطی روسیه ، کل هزینه تبلیغات در RuNet در سال 2020 بالغ بر 253 میلیارد روبل است که از این مبلغ 126.5 میلیارد روبل است. گزارش “یاندکس” و 39.1 میلیارد روبل. – در گروه Mail.ru. سهم گوگل در این درآمد (با در نظر گرفتن تبلیغات متنی در موتور جستجو ، تبلیغات ویدیویی در YouTube و غیره) می تواند 10-12، ، فیس بوک – 8-10 be تخمین زده شود ، پیشنهاد Efimov است.

کارن غازاریان ، مدیر کل م Instituteسسه تحقیقات اینترنتی ، توضیح داد که به عنوان مثال ، گوگل سالها پیش دفتر خود را در روسیه افتتاح کرد ، که برای فروش فعال تبلیغات رسمی در این کشور ضروری است. “توییتر هیچ علاقه تجاری در روسیه ندارد و همچنین فیس بوک به طور کلی هیچ علاقه ای ندارد. اینکه آیا آنها در اینجا دفتر نمایندگی را افتتاح می کنند ، از نظر قوانین مالیاتی ، شرایط لازم برای یک شخص حقوقی و غیره به تفاوت های ظریف وضعیت دفتر نمایندگی بستگی دارد. “او گفت.

به گفته الكساندر ژوراولف ، رئیس كمسیون حمایت حقوقی از اقتصاد دیجیتال شعبه مسكو اتحادیه وكلا روسیه ، بسیاری از شركتهای خارجی فناوری اطلاعات راحت تر ایجاد نمایندگی را ایجاد می كنند ، زیرا بدون آن ، مسائل مالیاتی و كار آنها در روسیه از نظر مقامات مبهم است و این فرصت کمی برای مانور باقی می گذارد. به گفته وی ، برای اینکه قوانین معرفی شده تأثیر واقعی داشته باشد ، لازم است متخلفان را به رعایت قوانین روسیه تشویق کنیم ، به عنوان مثال با ارائه مشوق های مالیاتی به شرکت های فناوری اطلاعات خارجی ، مشروط بر اینکه سازمان های مشترکی با فعالان بازار روسیه ایجاد شوند .

رئیس صندوق توسعه اقتصاد دیجیتال ، آلمان کلیمنکو ، معتقد است که افتتاح دفاتر شرکت های اینترنتی به هیچ وجه بر همکاری آنها با روسیه تأثیری نخواهد داشت و تعامل حقوقی با آنها را ساده نخواهد کرد. “من فکر نمی کنم شرکت های اینترنتی خارجی خود دلیل نیاز آنها را درک کنند – چنین مشکلی وجود ندارد ، مگر در دیدار با مقامات ، که با مکاتبات برطرف نمی شود. کلیمنکو گفت: آنها تجهیزات نمی فروشند ، در صورت لزوم می توانند از آن شکایت کنند – برای استخدام شرکتی نیازی به حضور فیزیکی در کشور ندارند. ” وی افزود: از دست دادن بازار روسیه برای شرکتهای خارجی فناوری اطلاعات قابل توجه نخواهد بود و “اگر برای آنها معنایی داشته باشد ، همه مدتها پیش توافق کرده بودند.”

یک منبع RBC نزدیک به مدیریت تلگرام خاطرنشان کرد که در روسیه “قوانین بازی برای شرکت های اینترنتی دائماً تغییر می کند” و “جریمه های خودسرانه در حال وضع هستند”. “در چنین شرایطی ، نیاز به ایجاد یک دفتر محلی می تواند به عنوان درخواست تهیه گروگان ها برای اخاذی بیشتر تلقی شود. وی گفت: “همه شرکتهای اینترنتی به سیستم حقوقی روسیه اعتماد کافی برای برداشتن چنین اقدامی را ندارند.” از دست دادن تمام درآمد تضمین شده نیست و بسیاری از شرکت های جهانی مایلند به خاطر حفظ شهرت و عدم سمیت مارک های خود از “همکاری با روسیه” ، بازار روسیه را فدا کنند. براساس IDC ، حجم بازار IT روسیه در سال 2020 با 14 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 1.833 تریلیون روبل رسیده است. (حدود 24.7 میلیارد دلار) به عنوان مثال ، درآمد Alphabet (شرکت مادر گوگل) 182.5 میلیارد دلار ، فیس بوک – 85.97 میلیارد دلار است.

سخنگوی وایبر گفت که این شرکت “مطابق با قانون قابل اجرا عمل می کند و در آینده نیز با آن مطابقت خواهد داشت.” گوگل و Wargaming از اظهار نظر در این باره خودداری کردند. RBC درخواستی را به Facebook ، Instagram ، WhatsApp ، Twitter ، Telegram ، TikTok و Valve ارسال کرد.

چگونه مقامات سعی کردند بر شرکت های خارجی تأثیر بگذارند

یکی از خواسته های اصلی مقامات روسی از شرکت های خارجی IT این است که محتوای ممنوع در روسیه را حذف کرده و دسترسی به منابع اطلاعاتی یا وبلاگ نویسان “دوست” مقامات را مسدود نکنند. در انجام عملیات جستجو کمک کرده است. ذخیره سازی داده های کاربران روسی خود را در خاک روسیه سازماندهی کرد ، رقابت و بسیاری دیگر را محدود نکرد. تاکنون یکی از اقدامات اصلی برای تأثیرگذاری بر متخلفان جریمه های اداری و مسدود کردن منابع آنها در روسیه بوده است ، اما مجبور کردن آنها به پرداخت جریمه همیشه امکان پذیر نبوده و محاصره ها به دلیل توسعه یعنی دور زدن آنها. در میان اقدامات جایگزین ، مقامات پیشنهاد كردند كه سرعت دسترسی به منبع محدود شود. اولین بار در مارس امسال در توییتر آزمایش شد. با محدود کردن دسترسی کاربران روسی به این سرویس ، مقامات امیدوارند که Twitter را مجبور به حذف محتوای غیرقانونی کنند. در تاریخ 30 آوریل ، Roskomnadzor گفت که توییتر هنوز همه پیام های دارای محتوای غیرقانونی را حذف نکرده است ، هنوز حدود 1000 مورد از آنها وجود دارد ، سرویس باید آنها را تا 15 مه حذف کند. بعلاوه ، این شرکت چندین بار جریمه شد که اخیراً در تاریخ 2 آوریل به مبلغ 8.9 میلیون روبل جریمه شد.

[ad_2]

By kpD56

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *