[ad_1]

کارشناسان فرانک RG تکمیل “مسابقه بازپرداخت” را ثبت کردند

کارشناسان Frank RG با بررسی شرایط بیش از 900 کارت ، بانک ها تعقیب خود را برای ارائه بالاترین بازپرداخت در بازار متوقف کردند. طی دو سال ، هزینه های دریافتی از مشتریان 30٪ و میزان پرداخت های کارت – 1.5 برابر افزایش یافته است

عکس: کریس راتکلیف / بلومبرگ

عکس: کریس راتکلیف / بلومبرگ

در سال 2020 ، بانک ها یک مسابقه چند ساله برای بازپرداخت وجه برای کارت های پرداخت را به پایان رساندند ، زمانی که آنها برای ارائه بازپرداخت بهتر برای استفاده از پرداخت های کارت رقابت کردند. اکنون وظیفه اصلی برنامه های وفاداری حفظ مشتریان موجود است ، نه جذب مشتریان جدید و افزایش فعالیت معاملات ، همانطور که دو سال پیش اتفاق افتاد. چنین نتیجه گیری هایی در مطالعه Frank RG “کارتهای بانکی و برنامه های پاداش در روسیه 2021” موجود است که توسط RBC ارائه شده است.

در این مطالعه ، فرانک RG 894 کارت اعتباری و نقدی از 33 بانک بزرگ روسیه را بررسی کرد (از نظر پرتفوی 97٪ از بازار اعتبار و 93٪ از بازار کارت بدهی را اشغال کرده است).

چگونه بانک ها برنامه های وفاداری را تغییر داده اند

در پروژه های بدهی ، بسیاری از بانک ها برای همه دسته از خریدها ، وجه های نقدی ثابت ارائه می دهند و برای کاهش هزینه ها ، دسته های افزایش یافته را حذف می کنند ، می گوید: رهبر پروژه فرانک RG و نویسنده مطالعه آنا استوگنینکو: پرداخت کارت با سود بیشتر است. این قبیل وجوه نقد قبلاً توسط گروه خاصی از مشتریانی بدست می آمد که چندین کارت از بانکهای مختلف باز داشتند و مراقب افزایش وجه های نقدی بودند. ” اساساً ، همه بزرگترین بانک ها در تلاشند تا مبلغ برگشتی نقدی را برای کاهش هزینه ها به یک شریک منتقل کنند. Stognienko می گوید: چنین اقلام تعهدی در تبلیغات کوتاه مدت صورت می گیرد و هدف آنها جلب مشتری است ، نه تأمین درآمد اضافی بلند مدت با پول نقد بالا.


بانک ها از افزایش کنترل بر حواله ها انتقاد کرده اند



عکس: ضمیر عثمانوف / TASS

برنامه های وفاداری دیگر در کارت های اعتباری مورد نیاز نیست. اکنون فاکتور اصلی در انتخاب کارت اعتباری ، که بانکها بطور فعالانه در تبلیغات به جای بازپرداخت از آن استفاده می کنند ، دوره بدون ربا بود. نویسندگان این تحقیق پیش بینی کرده اند که برنامه های وفاداری کارت اعتباری در آینده فقط در اختیار اقشار مرفه قرار خواهد گرفت که به دلیل پرداخت بیشتر کارت ، درآمد بالایی دریافت خواهند کرد. اکنون سودآوری برنامه های وفاداری برای مشتریان ثروتمند 1.5٪ است ، در حالی که در بخش انبوه – فقط 0.15٪ است. همچنین ، 25٪ از کارتهای اعتباری بخش انبوه دیگر هیچ پاداش ندارند ، در حالی که در بخش حق بیمه کارتهای بدون برنامه وفاداری ، فقط 1٪ است.

در کل ، در سال 2020 ، بانک ها به مشتریان خود تحت برنامه های وفاداری 114 میلیارد روبل پرداخت کردند. – 30٪ بیشتر از 2018 (88 میلیارد روبل). تحقیقات بازار برای سال 2019 انجام نشده است. همچنین ، سهم کارتهای فعال با برنامه وفاداری متصل به 50٪ افزایش یافته است ، در سال 2018 35٪ بود. اما این تغییرات با این واقعیت توضیح داده می شود که به طور کلی تعداد کارت های صادر شده افزایش یافته است. پرداخت ها برای آنها ، طبق گفته بانک مرکزی ، طی دو سال به طور قابل توجهی نسبت به بستانکارها افزایش یافته است – از 20.9 تریلیون روبل. در سال 2018 تا 32 تریلیون روبل. در سال 2020

مطالعه سال 2019 اشاره کرد که مسابقه بازپرداخت هنوز ادامه دارد: پس از آن میانگین سود کارتهای دارای برنامه وفاداری برای مشتریان انبوه را دو برابر کرده است.

نادژدا کاراواوا ، تحلیلگر ارشد بانک NRA ، می گوید: پایان مسابقه بازپرداخت می تواند منجر به انصراف مشتریان از چندین کارت در بانک های مختلف و استفاده از کارت دیگری شود که به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد. به گفته وی ، گردش مالی کارت در واقع به بالاترین حد ممکن از هزینه های ماهانه رسیده است و بانک ها دیگر نمی توانند بر فعالیت معاملات جمعیتی که درآمد واقعی آنها برای یک سال رشد نکرده است ، تأثیر بگذارند. “بنابراین ، استراتژی بانک های فردی می تواند بهبود برنامه های بانکی از نظر سفارشی سازی آن برای یک مشتری فردی و همچنین توسعه یک رویکرد فردی تر برای تأمین نیازهای آن باشد” – خلاصه ای از کارشناس. طبق گفته بانک مرکزی ، سهم پرداخت های غیر نقدی در خرده فروشی خرده فروشی در سال 2020 حدود 70 درصد بوده است.

که منجر به پایان مسابقه بازپرداخت شد

  • Stognienko توضیح می دهد ، سرمایه گذاری در برنامه های وفاداری از نظر اقتصادی بی فایده می شود. “درآمد حاصل از مبادله (کارمزد حاصل از سیستم پرداخت ، که بانک فروشگاه به بانک خریدار پرداخت می کند) ، بخشی از این درآمد توسط بانک به وجه های نقدی ارسال می شود.” RBC) در برخی از برنامه ها کمتر از پرداخت به مشتریان شده است. و بازده ، یعنی گردش مشتری ، کمی بیشتر از کارتهای بدون برنامه وفاداری است. ” در سال 2020 ، در بحبوحه محدودیت های همه گیر ، بانک مرکزی به طور موقت اندازه کارمزد خرید تعدادی از کالاهایی را که فروشگاه ها بابت قبول کارت به بانک ها می پردازند ، کاهش داد. به دنبال این ، سیستم های پرداخت نیز اندازه کارمزد بین بانکی را که در تعرفه تملک گنجانده شده است ، کاهش دادند.
عکس: بلومبرگ

عکس: بلومبرگ

  • دلیل دیگر – وجود پاداش بر وفاداری مشتری به یک بانک منتخب تأثیر نمی گذارد. این روند با ظهور سیستم پرداخت سریع از بانک مرکزی ، که هیچ کمیسیونی برای انتقال بین حساب های بانک های مختلف به میزان 100 هزار نفر ندارد ، شدت گرفت. روب هر ماه. این خطر بانک ها را افزایش می دهد ، که سهم کاربران “عملی” برنامه های وفاداری را افزایش می دهد – کسانی که کارت از چندین بانک دارند و از آنها برای پرداخت هزینه خرید فقط در گروه های سودآور یا از شرکایی که حداکثر بازپرداخت را ارائه می دهند استفاده می کنند ، Stognienko.
  • مشتریان اعتقاد به تبلیغات “30٪ وجه نقد مجدد” را متوقف کرده اند ، و آنها را واقعی 1-3٪ ترجیح می دهند ، می گوید: رئیس محصولات کارت بانک “Uralsib” جولیا سلطانوا.
  • بانک ها ، با توجه به شرایط “آبدار” مشتری را جذب می کنند ، در صورت ظاهر شدن پیشنهاد جالب تر در بازار ، در حفظ مشتری با مشکل روبرو می شوند. در حال حاضر ، بسیاری از بانک ها دوره ای را برای سادگی و شفافیت شرایط تعیین کرده اند ، الکسی تارتیسف ، مدیر گروه راه حل های مشتری خرده فروشی و تجارت دیجیتال Rosbank می افزاید.
  • “مسابقه بازپرداخت پول” در دوره “برده داری حقوق” ، کارمزدهای انتقال بین کارت های بانک های مختلف و همچنین مقدار کمی از پرداخت های غیر نقدی مربوط بود. کاراواوا گفت ، اکنون که این موانع برطرف شده است ، مشتریان در حال انتخاب بانک هایی با کاربرد راحت تر از برنامه های وفاداری با شرایط بهتر هستند که تقریباً به همین ترتیب تبدیل شده اند.

نظر بانک ها در مورد تغییر وجه برگشتی چیست

VTB ، Rosbank ، Uralsib و Home Credit پایان مسابقه را مشاهده می کنند. نماینده VTB گفت: “امروز” رقابت “های برگشت پول با شرایط ساده تر و واضح تری از برنامه وفاداری جایگزین شده اند. تارتیشف گفت: این امر با كاهش كلی میزان پاداش و معرفی آستانه های اضافی برای پرداخت ها تأیید می شود. به گفته نماینده بانک اعتبار خانگی ، اکنون خدمات ، تجربه مشتری و کیفیت محصولات بانکی مورد توجه قرار گرفته است که بدون آنها برنامه وفاداری به حفظ مشتریان کمک نمی کند.

Promsvyazbank این موقعیت را ندارد و معتقد است که برنامه های وفاداری همچنان برای بانک ها مقرون به صرفه است. آنتون شووشکین ، رئیس بخش توسعه بخش حق بیمه PSB با بیان اینکه “تقاضا برای آنها از جمعیت هنوز زیاد است ، به این معنی است که بانک ها هم در حال افزایش فعالیت معاملاتی و هم به طور متوسط ​​چک هر معامله کارت هستند” ، و افزود که تمرکز برنامه های وفاداری در حال تغییر است. طرف جملات شخصی شده

Kirill Matveev ، رئیس بخش خوشبختی مشتری Raiffeisenbank گفت: “مسابقه بازپرداخت مورد سوال است و مسابقه برای به دست آوردن سهم در کیف پول مشتری کاملاً در جریان است.” وی با این تز که بانکها به دلیل پاداش توجه به افزایش فعالیت معاملات را متوقف می کنند ، مخالف است ، زیرا این حد از حداکثر فاصله دارد و به دلیل کاهش پول نقد به رشد خود ادامه می دهد. “حفظ کاربر ، از نظر تجارت کارت ، دقیقاً برای حفظ فعالیت معاملاتی آن است. در غیاب آن ، ارزش اقدامات حفظ مشتری شروع به تنظیم می کند ، “نماینده ICD اضافه می کند.

مایکل تاچ ، رئیس تجارت خرده فروشی آلفا بانک نیز معتقد است که نباید از توسعه فعالیت های معاملاتی جلوگیری کرد ، زیرا “خریدها یکی از نیازهای مهم روزمره مشتری است و مستقیماً بر مشارکت وی در محصولات بانک تأثیر می گذارد.” گردش مالی کارتهای دارای وجه نقد دو برابر بیشتر از گردش مالی کارتهای عادی است ، پاول تولوبیف ، معاون رئیس جمهور و رئیس هیئت مدیره پست بانک ، با تز دیگری از این مطالعه موافق نیست.

از بین بانکی که به درخواست RBC پاسخ دادند ، تقریباً همه گزارش دادند که آنها برنامه های وفاداری خود را در سال های 2020-2021 به طریقی یا دیگری تغییر داده اند. هیچ یک از آنها اعتراف نکردند که میزان پاداش پرداختی را کاهش داده اند.

[ad_2]

By kpD56

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *