شركت ایركوت بودجه لازم برای تولید هواپیماهای داخلی را 4.15 تریلیون روبل تخمین می زند
در سالهای آینده ، بازار به بیش از هزار هواپیمای مسافربری تولید محلی MS-21 ، Superjet 100 و Il-114 نیاز خواهد داشت. با این حال ، بیش از 4 تریلیون روبل برای تأمین هزینه اجاره آنها نیاز است.

عکس: Gavriil Grigorov / TASS
صنعت هواپیمایی روسیه به وام هایی بالغ بر 4.15 تریلیون روبل نیاز دارد. برای تأمین مالی برنامه های لیزینگ 1099 هواپیمای مسافربری غیرنظامی MS-21 ، Superjet 100 و Il-114-300 تا سال 2035. این ارزیابی توسط Kiril Budaev ، مدیر بازاریابی و فروش تجهیزات هواپیمایی کشوری شرکت Irkut (بخشی از Rostech) داده شده است ، در کنفرانس بین المللی “تأمین مالی و لیزینگ هواپیمایی در روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع”.
عنوان و ابتدای یادداشت پس از دریافت توضیحات از شرکت اصلاح شده است.
وی توضیح داد که شرکت های هواپیمایی روسی به 734 هواپیمای Il-114-300 ، Superjet 100 و MS-21 (حدود 70 درصد از حجم اعلام شده) نیاز دارند و ایرکوت انتظار دارد 365 فروند از این نوع هواپیما را به خارج از کشور تحویل دهد.
“برای تأمین مالی این حجم هواپیما ، به 4.15 تریلیون روبل نیاز داریم. اعتبار اعتباری برای ترتیب تحویل و اجاره چنین ناوگان. اینها مبالغ هنگفتی است. “وی با اشاره به اینکه این پول برای کل اقتصاد مفید خواهد بود ، گفت.
“صنعت حمل و نقل هوایی دارای یک اهرم اقتصادی کلان است که در سه معیار تأثیر مستقیم ، غیرمستقیم و القا شده در تولید ناخالص داخلی و کمک به بودجه منعکس می شود. این اهرم حدود 8 روبل برای 1 روبل سرمایه گذاری شده است. تلفیقی. بنابراین ، این برنامه تا سال 2035 حدود 11 تریلیون روبل برای اقتصاد کلان تولید می کند. “
وی افزود: هنوز هیچ شفافی در مورد منابع مالی وجود ندارد. در حال حاضر وام دهنده اصلی بانک های دولتی یا شرکت های دولتی هستند ، زیرا “چنین مقدار زیادی پول در بازار یافت نمی شود”. مدیر عالی گفت: برای اطمینان از رقابت ، نرخ اجاره باید یارانه داده شود.
شرکت های لیزینگ هواپیماها را برای دولت خریداری می کنند و پول خود را در بازار جمع می کنند و سپس آنها را مستقیماً به خطوط هوایی اجاره می دهند. برنامه های یارانه دولت می تواند تا حدی میزان پرداخت اجاره ، هزینه هر ساعت پرواز را جبران کند یا هزینه هواپیما را کاهش دهد.
Chemezov اجازه داده است یک مسابقه محبوب برای نام جدید Superjet برگزار شود
درجه آمادگی هواپیماهای روسی چقدر است
بودائف درباره بهبود عملکرد هواپیمای Superjet ، تولید شده توسط شرکت Irkut صحبت می کند. از 155 هواپیمای تولید شده ، 128 فروند توسط شرکت های هواپیمایی روسیه و 27 فروند در خارج از کشور اداره می شوند. به گفته وی ، Superjet اکنون بیش از نیمی از مسافر مسافران هواپیماهای منطقه ای در روسیه را تأمین می کند. میانگین زمان پرواز آنها 9 ساعت در روز است ، قابلیت سرویس دهی کل ناوگان در سطح 83٪ است و بهترین هواپیماها دارای پرواز ماهانه تا 300 ساعت هستند.
این روزنامه می نویسد ، در سال 2018 ، طبق جدول بسته شده آژانس حمل و نقل هوایی فدرال ، متوسط زمان پرواز هواپیمای Superjet 109 ساعت در ماه یا 3.6 ساعت در روز است.برگه ها“
فناوری و رسانه ها
مقامات خواستار مزیت های رقابتی هواپیمای MS-21 شدند
هواپیمای جدید کوتاه برد روسی Il-114 اولین پرواز خود را در دسامبر سال 2020 انجام داد. برنامه ریزی شده است که گواهینامه آن در سال 2022 پایان یابد و از سال 2023 تحویل سریال به شرکت های حمل و نقل آغاز شود. “هواپیمای جدید مخصوصاً برای کشور ما مناسب است: از نظر سطح تجهیزات در فرودگاه چندان انتخابی نیست ، برای کار در شرایط سخت شمال ، سیبری ، خاور دور سازگار است و به دلیل ظرفیت مطلوب کابین می تواند تبدیل به اصلی ترین وسیله توسعه حمل و نقل منطقه ای “، گفت:” سرگئی Chemezov ، رئیس Rostech “.
شروع تولید سری MC-21 برد متوسط چندین بار به تأخیر افتاده است که اخیراً به دلیل تحریم های آمریکا علیه شرکت هواپیمایی یونایتد و روستک بوده است. در نتیجه ، واردات مواد کامپوزیتی برای بال در روسیه ممنوع شد. همانطور که چمزوف در مصاحبه با RBC گفت ، تولید مواد کامپوزیتی برای بال های آستر قبلاً در روسیه تاسیس شده است ، کنسول های جدید قبلاً وارد کارخانه تولید شده اند. بودایف گفت: شش هواپیمای اول با بال ترکیبی روسی در سال 2022 توسط هواپیمایی روسیه دریافت می شود.
آیا تقاضا برای هواپیماهای روسی وجود دارد؟
نمایندگان بزرگترین شرکتهای لیزینگ روسی که با تجهیزات هواپیمای روسی کار می کنند ، پیش بینی های ایرکوت را “بسیار بلند پروازانه” می دانند. پاول پیسکون ، مدیر بخش خدمات بزرگ مشتری به لیزینگ Sberbank ، به RBC گفت: “ارزیابی شرکت بر اساس جابجایی کامل هواپیماهای ساخت خارجی جدید از بازار روسیه در بخش های بزرگراه باریک سنج ، هواپیماهای جت منطقه ای و توربوپراپ است.” .) ترتیب اعداد و ارقام در محاسبه بودجه لازم صحیح است ، اما وظیفه تولید چنین تعداد هواپیما برای مدت زمان مشخص بسیار بلند پروازانه است. RBC سوالات خود را به VTB لیزینگ و GTLK ارسال کرد.
از بین انواع هواپیماهای ذکر شده ، فقط Superjet 100 دارای گواهینامه است ، انتظار می رود MS-21 زودتر از سال 2022 صادر شود ، اما هنوز نمی توان به طور قطعی در مورد شرایط صدور گواهینامه Il-114-300 صحبت کرد ، یادداشت های Piskun : در چنین شرایطی ، جایگزینی سریع فن آوری های غربی بسیار دشوار خواهد بود.
یک منبع RBC در یک شرکت لیزینگ بزرگ روسی نیز پیش بینی ایرکوتسک را بیش از حد خوشبینانه خواند ، به ویژه با توجه به بیماری همه گیر ویروس کرونا ، که باعث محدودیت ترافیک هوایی بین کشورها می شود. اما او معتقد است اهداف تعیین شده توسط بودائف قابل دستیابی است ، مشروط بر اینکه حمایت قابل توجهی از دولت برای تولید و لیزینگ هواپیما وجود داشته باشد. به گفته وی ، شرکت های هواپیمایی روسی بیشتر هواپیماها را در ناوگان موجود در سال 2012-2019 دریافت کرده اند. اگر چرخه اجاره عملیاتی 12 ساله را در نظر بگیریم ، در سال 2025 برداشت گسترده هواپیماها از ناوگان آغاز می شود. بدیهی است که پیش بینی ایرکوت بر این اساس است ، وی اعتراف می کند.
سرگئی چمزوف مدیر عامل شرکت روستک در مصاحبه ای با RBC گفت که او نمونه کارهای سفارش 175 دستگاه خودرو MS-21 را در اختیار دارد. “و به محض شروع تحویل به خطوط هوایی ما ، ما انتظار داریم که به طور طبیعی تقاضا در خارج از کشور نیز ظاهر شود. آنها در حال حاضر می پرسند. در حال حاضر ، ما باید هواپیما را به طور عمده در روسیه تأیید کنیم تا آن را به اولین مشتری تحویل دهیم و خدمات پس از فروش مداوم ارائه دهیم. ” کیفیت ناکافی خدمات پس از فروش عمده شکایت شرکتهای هواپیمایی سوپرجت از شرکت سوپرجت بود.