یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

تنها یک نفر از هر پنج نفر برای دفاع دیجیتالی :: فناوری ها و رسانه ها :: روزنامه RBC آماده است

[ad_1]

تحلیلگران NAFI نگرش روس ها نسبت به امنیت داده های شخصی خود را مورد مطالعه قرار داده اند

اکثر روس ها معتقدند که دولت یا صاحبان وب سایت باید مسئول امنیت داده های شخصی در اینترنت باشند ، اما خود آنها مسئول نیستند. کارشناسان اعتراض دارند – این مسئولیت همه شرکت کنندگان در این فرایند است

عکس: پاول بدنیاکوف / ریانووستی

عکس: پاول بدنیاکوف / ریانووستی

امنیت داده های شخصی در اینترنت باید توسط صاحبان وب سایت ، ارائه دهندگان خدمات ، دولت ، اما نه توسط خود کاربر تضمین شود – 81 participants از شرکت کنندگان در نظرسنجی که توسط اندیشکده NAFI در ژوئیه سال جاری انجام شد با بیانیه موافق هستند (1600 نفر در 53 منطقه روسیه شرکت کرد). این شاخص به طور قابل توجهی بیشتر از سال 2018 و 2019 بود ، زمانی که 62 و 61 درصد از پاسخ دهندگان به ترتیب با این بیانیه موافق بودند (هیچ نظرسنجی در سال 2020 انجام نشد).

در عین حال ، تعداد کاربران اینترنتی که از عدم امنیت داده های شخصی خود (گذرنامه ، اطلاعات سلامتی ، اطلاعات بانکی و غیره) اطمینان دارند نیز افزایش یافته است: به 63 درصد در برابر 59 درصد در سال 2019 و 54 درصد فقط در سال 2018 یک سوم پاسخ دهندگان اظهار داشتند که اطلاعات آنها کاملاً محافظت می شود.

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (66٪) از کمبود دانش در زمینه امنیت سایبری شکایت دارند. در سال 2019 ، این رقم 61 درصد ، در سال 2018 – 54 درصد بود. در عین حال ، تعداد کسانی که مایل به اشتراک گذاری داده های شخصی به منظور دریافت خدمات شخصی و پیشنهادات شخصی از خدمات مختلف هستند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است: در سال 2021 ، 46 درصد از پاسخ دهندگان با این جمله موافق هستند ، در حالی که در نظرسنجی های قبلی شاخص ها 23 و 22 درصد بود.


نیمی از روس ها مایلند اطلاعات خود را به صورت غیر شخصی و برای پول به اشتراک بگذارند



عکس: ناتالیا سلیورستوا / RIA Novosti

در مطالعه گروه Ipsos به یک شاخص مشابه اشاره شد: 46 of از پاسخ دهندگان گزارش کردند که می توانند داده های شخصی خود را غیر شخصی یا با پول به اشتراک بگذارند. به منظور بهبود تجربه کاربر ، یعنی بدست آوردن محصولات و خدمات شخصی شده بهتر ، 37 درصد از پاسخ دهندگان آماده انجام این کار هستند. مارک های مورد علاقه می توانند داده های 27 درصد از مصرف کنندگان را ارائه دهند.

هر چند وقت یکبار نشت داده ها رخ می دهد؟

به گفته گروه شرکت های InfoWatch ، در سال 2020 ، 2395 مورد نشت اطلاعات محدود از شرکت های تجاری ، سازمان ها و سازمان های دولتی ثبت شده است. به دلیل چنین نشتی ها ، تقریباً 11 میلیارد پرونده اطلاعات شخصی و اطلاعات پرداخت نشت کرده است. این کارشناسان عبارتند از: نام و نام خانوادگی ، آدرس ایمیل ، شماره تلفن ، رمز عبور ، اطلاعات اقامت دائم ، شماره های تأمین اجتماعی ، اطلاعات کارت بانکی و اطلاعات حساب بانکی.

بر اساس مطالعه BI.ZONE ، اطلاعات ورود و رمزهای ورود حدود 1.2 میلیون روس به دلیل نشت داده ها به طور رایگان در اینترنت موجود است (علاوه بر این ، در اینترنت است و نه در شبکه تاریک ، یعنی نیازی به هزینه این اطلاعات را بپردازید).

از جانب داده ها 59 درصد از روس ها حداقل یک بار اطلاعات شخصی خود را در ملاء عام پیدا کرده اند. در 70٪ موارد شماره تلفن همراه و آدرس پست الکترونیکی منقضی شده است ، در 11-13٪-آدرس خانه ، گذرواژه و عکس های شخصی. علاوه بر این ، اطلاعات شخصی در دسترس عموم می تواند توسط کلاهبرداران برای سرقت پول با استفاده از روش های مهندسی اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

چه کسی باید از اطلاعات شخصی محافظت کند

کارن غازاریان ، مدیرکل م Instituteسسه تحقیقات اینترنتی ، به نادرستی س questionالی که در این مطالعه مطرح شده است اشاره کرد. وی یادآور شد که شرکت ها باید طبق حفاظت از داده های شخصی ، مطابق قانون ، برخورد کنند. غازاریان می گوید: “به همین دلیل ، زمانی که پاسخ دهنده عمداً گزینه صحیح را در پرسشنامه انتخاب می کند ، یک دوگانگی کاذب ایجاد می شود.” وی برای کاهش تعداد نشت ها ، به شرکت ها و سازمان های دولتی پیشنهاد داد که اصول پیش فرض حریم خصوصی را تعیین کرده و همچنین روش هایی برای ناشناس ماندن داده ها ایجاد کنند.


روس ها رضایت بیشتری برای پردازش داده های شخصی خواهند داشت



عکس: Fabian Strauch / dpa / picture-alliance / TASS

برخی از غول های فناوری قالب کار با داده های شخصی را محکم کرده اند. به عنوان مثال ، با بروزرسانی اخیر سیستم عامل ، اپل ویژگی ای را برای جلوگیری از جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران در مورد برنامه های تلفن همراه اضافه کرده است. از جانب داده ها از Branch ، که برنامه های تلفن همراه را تجزیه و تحلیل می کند ، تنها 25 درصد از کاربران دستگاه های اپل موافقت کردند که به برنامه ها اجازه دهد رفتار خود را ردیابی کنند.

به گفته ماکسیم آننکوف ، کارشناس امنیت اطلاعات در گروه InfoWatch ، همه شرکت کنندگان در این فرایند باید مسئول امنیت اطلاعات شخصی باشند: «شرکت هایی که داده ها را جمع آوری می کنند ، باید اقدامات فنی را برای حفاظت از اطلاعات انجام دهند تا تعداد نشت ها کاهش یابد. کاربران باید مرتباً سواد دیجیتالی خود را بهبود بخشند: مراقب آن دسته از شرکت ها و منابعی باشید که داده ها به آنها منتقل می شود ، وب سایت های رسمی را دوباره بررسی کنید و در صورت مشکوک بودن وب سایت اطلاعات شخصی را وارد نکنید ، داده های شخصی خود را از طریق شبکه های اجتماعی و پیام های فوری به اشتراک نگذارید ، از رمزگذاری شده استفاده کنید. بایگانی “

Rustem Hayretdinov ، مدیر رشد BI.ZONE نیز معتقد است که همه باید از امنیت داده های شخصی مراقبت کنند. به گفته هایرتدینوف ، برای کاهش تعداد نشت ها ، لازم است هنگام خروج از محل کار ، لپ تاپ را ببندید. از عبارات طولانی به عنوان رمز عبور استفاده کنید. از رایانه بدون نصب VPN استفاده نکنید. تلفن را به غریبه ها ندهید ؛ از خدمات ابری برای ذخیره اطلاعات محرمانه استفاده نکنید و هنگام اتصال به منبع WI-FI ناشناخته آن را به پیام رسان ها ارسال نکنید. “برخی از تیم ها مجازات جالبی برای ایجاد عادت بستن لپ تاپ برای افراد تنبل و بی خیال ایجاد کرده اند: اگر لپ تاپ موجود را بدون مراقبت رها کنید ، همکار شما می تواند بیاید و در چت عمومی از طرف شما پیامی ارسال کند که با همه رفتار می کنید. امشب با پیتزا. “

نحوه محافظت از داده ها در برابر شبکه های اجتماعی در روسیه

از ماه مارس ، تغییراتی در قوانین قوانین پردازش داده های شخصی در دسترس عموم اعمال شده است ، که به معنی داده های حساب های رسانه های اجتماعی و سایت های تبلیغاتی است. به عنوان مثال ، نام ، نام خانوادگی ، شهر محل سکونت ، شماره تلفن ، ایمیل یا عکس های شخصی. در حال حاضر چنین داده هایی نمی توانند به طور پیش فرض به اشتراک گذاشته شوند ، کاربران می توانند داده هایی را که مایل به اشتراک گذاری برای استفاده عمومی هستند انتخاب کنند. اپراتور داده ، یعنی صاحب سایت باید رضایت جداگانه ای برای انتشار داده ها بدهد. در عین حال ، سکوت یا عدم فعالیت کاربر را نمی توان رضایت وی برای انتشار اطلاعات مربوط به وی در اینترنت دانست.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *