[ad_1]

راه آهن روسیه سناریوهایی را برای جبران هزینه های افزایش یافته برای نوسازی انبار شرقی پیشنهاد داده است

راه آهن روسیه طرحی را برای جبران هزینه افزایش هزینه پروژه توسعه BAM و Transsib به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی تهیه کرده است. این شرکت پیشنهاد کرده است که برای بارهای جداگانه و یا تعرفه های شاخص برای کل شبکه هزینه اضافی تعیین کند

عکس: سرگئی ارموخین / TASS

عکس: سرگئی ارموخین / TASS

راه آهن روسیه (RZD) چندین سناریو تغییر تعرفه را برای جبران هزینه های افزایش ناگهانی مصالح ساختمانی در طول مدرن سازی بزرگراه بایكال- آمور (BAM) و ترانسیب (Transib) آماده كرده است. این شرکت پیشنهاد کرده است که حق بیمه برای کاربران خدمات حمل و نقل در انبار شرقی (به عنوان مثال BAM و Transsib) معرفی کند ، یا آنها را به همه حمل و نقل ها یا به عنوان یک گزینه ، به همه صادر کنندگان گسترش دهد.

این امر از ارائه این شرکت در تاریخ 21 مه (در دسترس RBC) ، تهیه شده برای جلسه با معاون اول نخست وزیر و رئیس هیئت مدیره راه آهن روسیه آندری بلوسوف ، که به نوسازی زیرساخت های راه آهن اختصاص داده شده است ، ناشی می شود. BAM و Transib و در سه شنبه ، 25 مه برگزار شد. اصالت سند RBC توسط سه منبع در میان حمل و نقل کالا و بهره برداران راه آهن تأیید شده است. لیست اسناد این جلسه (RBC دارای آن است) حاوی مطالبی برای ارائه پیشنهادات تعرفه ای است ، اما به گفته یک منبع نزدیک به شرکت کنندگان در جلسه ، ابتکار راه آهن روسیه در آن مورد بررسی قرار نگرفت.

RBC درخواستی را به خدمات مطبوعاتی راه آهن روسیه ، وزارت حمل و نقل و دولت و همچنین نماینده بلوسوف ارسال کرد.


راه آهن روسیه خواستار ایجاد شرایط جدید برای راه اندازی قطارهای بدون سرنشین شده است



عکس: میخائیل ترشچنکو / TASS

بر اساس ارائه ، راه آهن روسیه افزایش هزینه مدرنیزاسیون انبار شرقی را به دلیل افزایش هزینه مصالح ساختمانی 39.2 میلیارد روبل تخمین می زند. برای سه ماهه اول سال 2021 تا 760 میلیارد روبل. رقمی مشابه در آوریل توسط آندره ماکاروف ، معاون مدیرکل راه آهن روسیه و رئیس هیئت مدیره راه آهن روسیه با استناد به محاسبات وزارت ساخت و ساز و Glavgosekspertiza ارائه شد. به گفته وی ، در چند ماه گذشته رشد قیمت فلزات در حال حاضر بیش از 30 and ، و فلزات غیر آهنی – حتی بالاتر است.

آنچه در راه آهن روسیه ارائه می شود




نوسازی انبار شرقی (گسترش BAM و Transsib) افزایش ظرفیت جاده از 144 میلیون به 180 میلیون تن در سال را پیش بینی می کند. با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی ، راه آهن روسیه دو سناریو اصلی برای تغییر تعرفه ها ارائه می دهد. در هر دو ، تعرفه های افزایش یافته می توانند به مدت یک سال (2022) یا برای سه سال (2022-2022) معرفی شوند ، با افزایش کوتاه تر که به معنای هزینه های بالاتر است.


راه آهن روسیه اجازه داده است که هزینه مدرن سازی BAM 40 میلیارد روبل افزایش یابد



عکس: پاول لووف / RIA Novosti

  • سناریوی اول معرفی یک هدف گذاری اضافی است که فقط برای کاربران خدمات حمل و نقل در شرق انبار (حمل و نقل) اعمال خواهد شد. این اقدام نیاز به اصلاحیه آیین نامه تنظیم دولت تعرفه ها دارد – c فرمان دولت 5 آگوست 2009 شماره 643.
  • مورد دوم این است که برای همه حمل و نقل کالا یا فقط برای همه صادر کنندگان هزینه اضافی تعیین کنید. برای انجام این کار ، باید هماهنگ شوید سفارش 2991 پوند دولت “در مورد نرخ رشد سالانه تعرفه ها برای حمل کالا”.

مقدار مارک های پیشنهادی توسط راه آهن روسیه در محدوده 0.74 تا 149.73٪ متفاوت است ، بسته به مدت اعتبار آنها و تعداد کالاهای تحت پوشش آن. بالاترین تعرفه برای مواد اولیه متالورژی ارائه می شود ، به شرطی که از طریق BAM و Transsib تحویل داده شود.

برای جبران هزینه های ناشی از تصمیمات مشترک تعرفه ای ، راه آهن روسیه تخمین می زند که برای حمل و نقل کلیه کالاها 0.74٪ برای همه کالاها یا 2.33٪ برای یک سال هزینه اضافی لازم باشد. این شرکت گفت ، اگر سهمیه فقط برای صادرات کالا تمدید شود ، اندازه آن باید به ترتیب 2.74 و 5.53 درصد باشد.

RZD معتقد است که اقدامات تعرفه ای در مقایسه با حمل و نقل هایی که از زیرساخت های انبار شرقی و تأمین کنندگان محصولاتی که قیمت آنها افزایش یافته است ، “منطقی تر” است. برای این منطقه ، این شرکت پنج گزینه برای معرفی حق بیمه دارد:

  • برای کلیه کالاهایی که با BAM و Transsib سفر می کنند (با نرخ 3.22٪ برای سه سال یا 10.6٪ برای یک سال) ؛
  • برای کالاهای با درآمد پایین کلاس اول تعرفه – زغال سنگ ، سنگ آهن ، چوب پردازش نشده ، سیمان و سایر مصالح ساختمانی (با 7.59 و 25.06) ؛
  • برای ظروف و زغال سنگ (6.53 و 22.28٪)
  • برای مواد اولیه متالورژی – سنگ معدن ، کک ، زغال سنگ کک (به مدت سه سال – 44.4، ، برای یک سال – تقریبا 150) ؛
  • یک سناریو جایگزین ، یک مارک متفاوت برای زغال سنگ و سایر محموله ها است که بر اساس توزیع کسری مالی متناسب با گردش کالا تعیین می شود.

بر اساس تصمیم سرویس ضد انحصار فدرال (FAS) و دولت ، راه آهن روسیه نمی تواند به تنهایی تعرفه ها را افزایش دهد. در سال 2018 ، FAS نمایه سازی برنامه ریزی نشده نرخ حمل و نقل را با 8٪ تصویب کرد. از آن زمان ، انحصار فقط می تواند دادن تخفیف برای مشتریان (حداکثر 50٪). سخنگوی FAS گفت این سرویس پیشنهادی برای تعرفه های راه آهن روسیه دریافت نکرده است. وی افزود: سازمان ضد انحصاری پس از بررسی سند ، در صورت دریافت موقعیت آماده می کند.

بلوک توصیه ویدیو

میخائیل بورمیستروف ، مدیرعامل INFOLine-Analytica ، گفت: انتقال خطرات ناشی از تأمین خطوط راه آهن روسیه به صاحبان حمل کالا ، یک سابقه خطرناک است. وی گفت ، ظاهراً آنها هیچ گونه مسئولیتی در قبال هزینه های بالای مصالح ساختمانی برای این شرکت ندارند. این کارشناس در پایان گفت: “علی رغم این واقعیت که افزایش قیمت ها واقعاً بسیار زیاد است ، راه آهن روسیه ابزار کافی برای کنترل قیمت ها را دارد: قراردادهای بلند مدت و تعیین قیمت ها در قرارداد با پیمانکاران.

SUEK از اظهار نظر خودداری کرد. RBC استعلاماتی را به فولاد روسی (متحد کردن بزرگترین تولیدکنندگان فولاد) ، Kuzbassrazrezugol و اتحادیه بهره برداران راه آهن ارسال کرد.

استانیسلاو موراشوف ، تحلیلگر کلان در Raiffeisenbank ، می گوید گزینه های پیشنهادی برای حق بیمه حمل و نقل کالا چنان متفاوت است که تأثیر آن بر اقتصاد تا حد زیادی به انتخاب نهایی بستگی دارد. وی گفت كه بعید است مقامات گزینه ای را كه به وضوح تورم را تحت تأثیر قرار می دهد ، اتخاذ كنند ، بنابراین در صورت تصویب ، میزان جبران خسارت به مرور زمان تمدید می شود. وی گفت ، اگرچه افزایش قیمت حمل و نقل بر تورم تأثیر دارد ، اما هنوز هیچ تأثیر مستقیمی ندارد ، و تأکید کرد که در این حالت بیشتر یک کانال صادراتی است که تأثیر مستقیمی بر بازار داخلی نخواهد داشت. بعید به نظر می رسد که شرکت ها 100٪ از هزینه های جدید خود را از افزایش تعرفه به مصرف کنندگان داخلی منتقل کنند ، قسمت اصلی باید به عهده مصرف کنندگان خارجی باشد ، اگرچه انجام این کار به راحتی انجام نخواهد شد.

چرا قیمت مصالح ساختمانی افزایش یافته است؟

توسعه دهندگان و سایر مصرف کنندگان فلزات از افزایش قیمت از دسامبر سال 2020 شکایت دارند. به گفته رئیس انجمن ملی سازندگان (NOSTROY ؛ شامل بیش از 90 هزار کارآفرین و پیمانکار ساخت و ساز) آنتون گلوشکوف ، پس از کمی تثبیت قیمت ها در ژانویه-فوریه 2021 . ، قیمت ها در ماه مارس از سر گرفته شد.

شرکت های متالورژی گفتند که قیمت ها متناسب با قیمت های جهانی در حال افزایش هستند. در پاسخ به تماس های مصرف کنندگان ، دولت بحث در مورد اقدامات جلوگیری از افزایش قیمت های داخلی را آغاز کرده است.

[ad_2]

By kpD56

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *