[ad_1]

اپراتور شبکه پستی دولتی مقدمات فروش الکل را به صورت آنلاین آغاز کرده است

آزمایشی برای فروش شراب روسی از طریق زیرساخت های اداره پست روسیه ممکن است تابستان امسال در منطقه مسکو و موردویا آغاز شود. در صورت قانونی شدن کامل تا سال 2025 ، گردش مالی “الکل” “پست” 100 میلیارد روبل تخمین زده می شود

عکس:

عکس: “Komsomolskaya Pravda” / مطبوعات جهانی نگاه

در اوایل آوریل ، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به دولت و اپراتور پستی دستور داد تا “آزمایش تحویل مستقیم شراب روسی از تولید کنندگان به مصرف کنندگان ، از جمله از طریق سفارشات از طریق منابع آنلاین روسی پست” را انجام دهند. این امر از ارائه “تحویل شراب روسی به طور مستقیم به مشتریان – تجارت d2c” تهیه شده توسط “روسی پست” (سند در دسترس RBC است ، اصل این مفهوم توسط دو منبع RBC آشنا به بحث تأیید می شود).

یک منبع بازار خرده فروشی RBC ادعا می کند که این پروژه “از نظر مفهومی” توسط وزارت دارایی پشتیبانی می شود و صاحب یکی از تأسیسات تولید شراب روسیه که با محتوای این مفهوم آشنا است ، اکنون در حال رایزنی با گروه کاری پروژه است. اداره پست روسیه.

پست روسی در واقع در گروه کاری دولت برای توسعه پروژه فروش از راه دور الکل شرکت می کند ، پارامترهای فنی چنین راه حل در حال توسعه است ، که به RBC الکسی اسکاتین ، معاون مدیر کل پست روسیه تأیید شده است.

RBC برای اعلام نظر با خدمات مطبوعاتی دولت ، وزارت صنعت و تجارت ، وزارت دارایی و وزارت بهداشت تماس گرفت.

پیشینه پروژه

پست روسی در ارائه خود نشان می دهد که در جهان روشی برای فروش الکل از طریق اپراتورهای پستی وجود دارد: این تجارت به عنوان مثال توسط اداره پست فرانسه ، اتریش ، DHL انجام می شود. در روسیه ، فروش الکل از راه دور از سال 2007 ممنوع شده است. از آن زمان ، تلاش برای رفع این ممنوعیت انجام شده است: به ویژه در سال 2017 ، وزارت دارایی در حال تهیه لایحه ای است که پیشنهاد می کند فروش الکل در یک مسافت در سال 2020 آغاز می شود. اما این طرح هرگز عملی نشد. به دنبال شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا در بهار سال 2020 ، انجمن تجاری Opora Rossii خواستار تسریع در قانونی شدن تجارت آنلاین و همچنین لغو معرفی مرحله ای آن شد. معاون وزیر صنعت و تجارت ویکتور اتوتوف اجازه داد که این ممنوعیت برداشته شود. اما وزارت بهداشت به طور سنتی با قانونی شدن مخالفت می کند. وزارت کشور همچنین پاسخ منفی به قانون قانونی سازی آماده کرده است. در ماه سپتامبر ، معلوم شد که وزارت دارایی قانونی کردن تجارت آنلاین الکل را “بی ربط” می داند و آن را برای بررسی به دومای دولتی ارائه نمی دهد.


مصرف الکل در بین روس ها یک سوم کاهش یافته است



عکس: آرتیم گئوداکیان / TASS

با این حال ، همانطور که در مفهوم ذکر شده است ، “سفارش آنلاین شراب” در واقع امکان پذیر است: “علی رغم عدم وجود قانون تجارت آنلاین الکل ،” در عمل ، بازیکنان از قبل با تحویل یا کلیک و جمع آوری فروش را سازماندهی می کنند.

در همه گیری ها ، با توجه به آماری که در ارائه داده شده است ، علاقه به وب سایت های فروشگاه های مشروبات الکلی 80٪ افزایش یافته است. اپراتور گفت: “ما به یک طرح قانونی با یک اپراتور قابل اعتماد (پست روسی) و ممنوعیت دقیق تحویل” سیاه “نیاز داریم.” در سال 2020 ، Group-IB ، متخصص امنیت سایبری ، گردش بازار سایه برای فروش الکل در اینترنت را 2.5 میلیارد روبل تخمین زده است.

“در حالی که پروژه در مرحله طراحی است ، این تازه آغاز بررسی احتمال است. در اینجا “نامه” می تواند به عنوان ساختاری که از قبل توانایی شناسایی مشتری را دارد ، به یک شریک مناسب تبدیل شود – مشتریان مجاز “نامه” دارای یک امضای الکترونیکی ساده هستند ، به این معنی که حتی در مرحله سفارش ما می توانیم سن مشتری. با فرم کلیک و جمع آوری ، هنگامی که مشتری سفارش را در بخش دریافت می کند ، شناسایی مجدد آن امکان پذیر خواهد بود و هنگام ادغام سیستم های ما با سیستم اطلاعات خودکار یکپارچه دولت ، فروش نیز ثبت می شود. ” RBC در پست روسی.

پروژه آزمایشی برنامه ریزی شده است تا از ژوئن تا دسامبر 2021 در دو منطقه – منطقه مسکو و جمهوری موردویا اجرا شود. این آزمایش برای شرکت 25 بزرگترین تولیدکننده شراب در روسیه برنامه ریزی شده است. Russian Post ایجاد یک بستر واحد برای اتصال مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شراب روسی را بر اساس زیرساخت های تدارکات و شبکه دفاتر پستی پیشنهاد می کند. ایجاد بسترهای نرم افزاری تا پایان سال 2025 نیاز به سرمایه گذاری حدود 5 میلیارد روبل دارد که برای تجهیزات 25 فروشگاه تاریک (سیستم عامل سفارش ، 800 دفتر پست به هر یک از آنها متصل خواهد شد) ، قفسه های تلفن همراه و فناوری اطلاعات راه حل ها


FT گزارش شده است که افزایش تقاضا برای الکل های گران قیمت و قوی تر در یک بیماری همه گیر وجود دارد



عکس: دیوید جی  فیلیپ / AP

همانطور که در ارائه گفته شد ، در دراز مدت ، در سال 2025 ، هنگام سرویس 140 هزار سفارش در روز ، درآمد پلت فرم می تواند به 100 میلیارد روبل برسد ، و تعداد بطری های فروخته شده – 200 میلیون با حجم 15 میلیون جلد .

الان شراب روسی چقدر است

همانطور که در اسناد ذکر شده است ، بازار شراب روسیه برای دوره 2015-2020 پویایی چند جهته را نشان می دهد: در سال 2019 حجم مصرف شراب در بازار روسیه 9.9 درصد نسبت به سال 2018 افزایش یافته و به حدود 108 ، 1 میلیون دکلی رسیده است. در پایان سال 2020 ، میزان مصرف شراب در روسیه کاهش نشان می دهد: مقدار شاخص در حدود 97.4 میلیون دسی لیتر است (-9.9 to به سطح سال 2019 و -8 to به سطح سال 2015). کاهش حجم بازار داخلی در سال گذشته با مقدمه ای از اقدامات محدود کننده در طی همه گیری COVID-19 ، از جمله تعطیلی موقت شرکت ها در بخش HoReCa ، تا حد زیادی تسهیل شد. در پایان سال 2020 ، شرکت های روسی حدود 44.2 میلیون دکالر شراب تولید کردند که 4 درصد کمتر از سال قبل است.

طرح سفارش الکل به شرح زیر شرح داده شده است:

  • کاربر در یک سایت مجاز سفارش می دهد و 100٪ پیش پرداخت می کند.
  • در مغازه تاریک Russian Post سفارشی تشکیل می شود که در سلول قفل موبایل قرار می گیرد – به یک دفتر پست ویژه شعبه منتقل می شود ، جایی که مشتری پس از وارد کردن کد سلول ، آن را تحویل می گیرد. گزینه دیگری وجود دارد که مشتری با کد صندوق تماس می گیرد تا بتواند سن کاربر را بررسی کند.
  • گزینه تحویل در منزل نیز فراهم شده است – مشتری باید هزینه آخرین مایل را پرداخت کند. درست است ، همانطور که نویسندگان مفهوم به ما یادآوری می کنند ، این امر به یک حکم خاص دولت نیاز دارد.

با قضاوت بر اساس ارائه ، پروژه Vino.ru که پست روسی آن را مثال می زند ، می تواند یک بستر مجاز باشد که می توان از آن سفارش داد. اطلاعات تماس Vino.ru نشان می دهد که این پروژه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شرابهای گازدار در روسیه ، شرکت “Abrau Dyurso” است. در حال حاضر ، این سایت مانند ویترین محصولات تولید کننده به نظر می رسد ، اما با قضاوت بر اساس این مفهوم ، قرار است نه تنها به یک فروشگاه آنلاین برای شراب سازان روسی تبدیل شود ، بلکه به یک پورتال اطلاعاتی نیز تبدیل شود. به عنوان مثال ، یک فهرست از شراب های روسی ، قیمت های توصیه شده توسط تولید کنندگان ، اخبار مربوط به تولید شراب روسیه و جهان وجود دارد.

RBC درخواستی را به ابرائو دورسو ارسال کرد. به گفته منبع RBC ، سازنده “یک شرکت فعال در توسعه پروژه” است.

مزایای شراب سازان و مصرف کنندگان چیست

همانطور که توسعه دهندگان این ایده ارائه می دهند ، مدل اقتصادی چنین فروشی به تولید کننده اجازه می دهد 70٪ ارزش سفارش را حفظ کند و مصرف کننده 15٪ در مقایسه با خرید در خرده فروشی منظم پس انداز می کند. بنابراین وقتی یک بطری شراب به ارزش 500 روبل خریداری می کنید. این پلت فرم 5 درصد از غرامت هزینه های مربوط به محتوا ، بازاریابی و تبلیغ شراب و پست روسیه را می گیرد – 25 درصد از قیمت سفارش برای تدارکات و تحویل. در یک فروشگاه سنتی ، مشتری 575 روبل پرداخت خواهد کرد ، زیرا شبکه ، با دریافت محصولات از تولید کننده ، 45 درصد از ارزش سفارش را برای جبران تدارکات و اضافه کردن حاشیه تجارت خود می گیرد. تولید کننده فقط 316 روبل از آنها را می گیرد.

لئونید پوپویچ ، رئیس اتحادیه شراب سازی و زراعت در روسیه ، با دستورالعمل های پوتین آشنا است. وی از توسعه این آزمایش اطلاعی ندارد ، اما معتقد است که این آزمایش باید فقط به شراب سازان روسی محدود شود: “تحویل کالا باید از تولیدکننده به مصرف کننده مشخص باشد ، در غیر این صورت این یک داستان خرده فروشی خواهد بود که به حاشیه می رسد. “

موانع مفهوم

برای شروع آزمایش ، پست روسی باید مجوزهای خرده فروشی در 100 شعبه و همچنین مجوز عمده فروشی RK Vnukovo را بدست آورد. امروز ، طبق سیستم SPARK ، این شرکت دارای سه مجوز دائمی برای فروش خرده فروشی نوشیدنی های الکلی در مناطق لیپتسک و پنزا است.

اما مهمتر از همه ، اجرای این پروژه نیاز به تغییر در قانون – اصلاحات در قانون “در تنظیم دولت از تولید و گردش الکل اتیلیک ، الکل و الکل و برای محدود کردن مصرف (نوشیدن) نوشیدنی های الکلی محصولات مورد نیاز خواهد بود “(قانون 171-FZ) و قانون شماره 2124-1” درباره رسانه ها “، که در ارائه ذکر شده است.

علاوه بر تغییرات لازم در قانون ، کارشناسان صنعت مشکلات دیگری را نیز در اجرای چنین مدل مشاهده می کنند. به گفته آرتیم سوكولوف ، رئیس انجمن شركتهای تجارت اینترنتی ، محدود كردن دامنه فروش فقط شراب روسی اجازه فروش زیاد را نخواهد داد. “تجارت الکترونیکی برای مصرف کننده مهم است ، زیرا فضای قفسه تقریباً نامحدودی را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. سهولت سفارش آنلاین عامل تعیین کننده ای در انتخاب فروشگاه آنلاین است. ” علاوه بر این ، به گفته این متخصص ، محدوده محدود اجازه کاهش هزینه های تحویل را نخواهد داد. وی معتقد است که قدرت پست روسیه به عنوان ارائه دهنده این سرویس حضور آن در مناطق دور افتاده خواهد بود ، اما در جایی که بازیکنان تجارت الکترونیکی پیشرفته در حال کار هستند ، باید به آنها فرصت کار داده شود.

الكساندر استاوتسف ، رئیس مركز اطلاعات WineRetail ، موافقت می كند كه با انحصار كانال الكل و محدود كردن انواع محصولات ، مسئله خرده فروشی مواد غذایی به صورت آنلاین حل نمی شود ، در حالی كه درج محصولات الكلی می تواند فروش را سودآورتر كند. با این حال ، اشتاوتسف تأکید می کند که علیرغم ناقص بودن این طرح ، در صورت شروع فروش از طریق پست روسیه برای صنعت و به ویژه تولید کنندگان کوچک شراب ، این یک موفقیت بزرگ خواهد بود. “تعداد بیشتری شراب سازی کوچک وجود دارد ، از طریق این کانال ، آنها با مجوز مزرعه خود برای 30-60 هزار بطری در سال ، می توانند به راحتی موضوع فروش را خاتمه دهند. استاوتسف توضیح می دهد: “گردشگری روسیه مانند گذشته در حال توسعه است ، مردم با شراب سازی آشنا می شوند و پس از آن دوست دارند خرید شراب خود را ادامه دهند ، اما به عنوان مثال هیچ یک از شراب سازان قادر به تحویل محصولات خود به Norilsk نیستند.”

[ad_2]

By kpD56

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *