[ad_1]

مقامات میزان حمایت دولتی مورد نیاز از شرکت هواپیمایی منطقه ای جدید را ارزیابی کردند

رئیس وزارت توسعه شرق دور روسیه به RBC گفت: دولت درخواست حمایت دولت از 17 میلیارد روبل از خطوط هوایی نوظهور در شرق دور را افزایش داده است. این شرکت هواپیمایی بودجه ای را برای پرداخت یارانه پروازها و پرداخت هزینه هواپیماهای جدید می خواهد

عکس: یوری اسمیتوک / TASS

عکس: یوری اسمیتوک / TASS

دولت با ارائه 17 میلیارد روبل موافقت نکرد. یارانه های شرکت های هواپیمایی خاور دور ، الکسی چکونکوف ، رئیس وزارت توسعه شرق دور و قطب شمال (وزارت توسعه شرق دور روسیه) به RBC گفت. به گفته وی ، این شرکت بیش از حد بودجه برای حمایت دولت درخواست کرده است.

این رسانه ایجاد شده است از ابتدای سال 2020 مستقر در هواپیمایی شفق قطبی از طرف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور. مدل مالی وی در جلسه 19 ماه مه با معاون اول نخست وزیر آندره بلووسف ، یک مقام دولتی گفت: “پس از بحث ، دستورالعمل هایی برای اطمینان از اتمام رویه های شرکت ها و شکل گیری پارامترهای اقتصادی و اقتصادی امیدوار کننده ارائه شد. شرکت “RBC درخواستی را به نماینده بلوسوف ارسال کرد.

تصویب یک مدل مالی به آخرین مراحل تشکیل یک حامل اشاره دارد. مدیرعامل آرورا و رئیس شرکت هواپیمایی خاور دور ، کنستانتین سوخوربریک به RBC گفت: “پس از تأیید ، شرکت هواپیمایی آماده است تا به دستور دولت فدرال پرواز را آغاز کند.” به گفته وی ، حجم کار حامل به بودجه اختصاص یافته توسط دولت بستگی دارد. وی در مورد میزان یارانه درخواستی توضیحی نداد.

چرا شرکت هواپیمایی خاور دور به 17 میلیارد روبل نیاز دارد؟

17 میلیارد روبل درخواستی آرورا برای یارانه دادن به مسیرهای منطقه فدرال خاور دور و پرداخت هزینه های اجاره هواپیماهای جدید بود. “ارزیابی مقدماتی [необходимых субсидий со стороны] دولت – 5-7 میلیارد روبل. حقیقت جایی در وسط است. “

در ماه مارس ، یوری تروتنف ، معاون نخست وزیر و نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در خاور دور گفت که این شرکت به یارانه اضافی 3.5 میلیارد روبل نیاز دارد. برای انجام فعالیتهای عملیاتی.

سرویس مطبوعاتی وزارت حمل و نقل به گفت: اکنون مدل مالی این شرکت به طور مشترک با وزارت توسعه اقتصادی ، وزارت دارایی و وزارت صنعت و تجارت و همچنین منطقه ساخالین (جایی که آرورا ثبت شده است) در حال نهایی شدن است. RBC به گفته چکونکوف ، پارامترهای جدید تنظیم شده با کمک VEB در اوایل ماه ژوئن برای تصویب به دولت ارائه می شود. “صندوق VEB.DV (قبلا نامیده می شد سرویس مطبوعاتی VEB به RBC گفت: “از صندوق توسعه شرق دور) خواسته شد تا مدل مالی این شرکت هواپیمایی را در نظر بگیرد ، اما تاکنون نمی توانیم مشارکت صندوق یا مشارکت VEB.RF را تأیید کنیم.”


Aeroflot 51 درصد از شرکت هواپیمایی Aurora را به قیمت 1 روبل به فروش می رساند



عکس: یوری اسمیتوک / TASS

چه کسی صاحب شرکت حمل خواهد شد

سرمایه سهام شرکت باید شامل تمام 11 منطقه منطقه فدرال خاور دور باشد. منطقه ساخالین 49٪ سهام را حفظ خواهد کرد و سهام باقیمانده (51٪) به طور متناسب بین ده منطقه دیگر توزیع خواهد شد. دولت فدرال سهمی طلایی خواهد داشت. در همان زمان ، مقامات منطقه ای مجبور شدند حداقل 25٪ از سهام شرکت های هواپیمایی یاکوتیا و قطب (متعلق به جمهوری ساخا) ، هواپیمایی خاباروفسک ، چوکوتاویا ، شرکت هواپیمایی کامچاتکا و پایگاه هوایی آمور را که در یکی ذکر شده است ، به آرورا منتقل کنند. شرکت ارائه شده توسط وزارت توسعه شرق دور روسیه. RBC یک نسخه دارد ، اصالت آن توسط مدیر ارشد یکی از شرکت های هواپیمایی درگیر در پروژه تأیید شده است.

سرپرست وزارت توسعه خاور دور روسیه به RBC گفت: مبادله سهام پس از تصویب مدل مالی به پایان خواهد رسید. “همه مناطق 5٪ دریافت نکرده اند. برخی ادامه می دهند که شرکت های خود را ارزیابی می کنند ، اما سودآور نیستند ، بهینه سازی لازم است “.

آنچه هنوز برای کار شرکت جدید از دست رفته است

شبکه مسیر شرکت خاور دور از 435 مقصد محلی و 100 مقصد منطقه ای تشکیل خواهد شد. ارائه وزارت توسعه شرق دور روسیه اشاره کرد که برای اجرای این پروژه لازم است بر حمل و نقل خاور دور در مصوبه دولت 1242 پوند (مربوط به یارانه کلیه پروازهای منطقه ای با دور زدن مسکو است) با بودجه حداقل 4.2 میلیارد روبل. در سال.

سرویس مطبوعاتی وزارت دارایی اعلام کرد 7.7 میلیارد روبل برای اجرای قطعنامه در سال 2021 و 9.3 میلیارد روبل در سال 2022 و 2023 برنامه ریزی شده است. امسال ، این برنامه شامل 326 مسیر بود ، اما از بین شرکت های هواپیمایی خاور دور که بخشی از این شرکت ترکیبی خواهند شد ، فقط یاکوتیا آنها را اجرا می کند (برای پنج مسیر یارانه دریافت کرده است) ، باید از اطلاعات آژانس حمل و نقل هوایی فدرال.

به گفته سوهوربریک ، بودجه فعالیت یک شرکت هواپیمایی تحت یک برنامه جداگانه خواهد بود ، زیرا طبق مصوبه دولت ، خطوط هوایی محلی را پوشش نمی دهد و شرایط حمل و نقل هوایی در شرق دور را ندارد. پروازهای محلی (یعنی در یک موضوع) اکنون با هزینه بودجه های منطقه ای انجام می شود. به گفته وی ، وزارت حمل و نقل ممکن است توافق نامه جداگانه ای را با شرکت های هواپیمایی درگیر در پروژه در مورد امکان یارانه دادن به مسیرهای محلی از بودجه فدرال امضا کند.


خطوط هوایی شرق دور هشت Superjet دریافت می کند



عکس: یوری اسمیتوک / TASS

موضوع انتقال هواپیماهای جدید روسی به ناو به طور کامل حل نشده است – یکی از اهداف اصلی پروژه. اوگنی دیتریش ، مدیر کل شرکت لیزینگ حمل و نقل دولتی (STLK) در آوریل گفت ، برنامه تحویل 45 هواپیما (هشت سوپرجت 100 ، همچنین Il-114-300 ، L-410 و نه نفره بایکال) توافق شده است . یک منبع نزدیک به شرکت لیزینگ می گوید ، اما STLC هنوز تخصیص بودجه برای این پروژه را تأیید نکرده است ، هیچ قرارداد تجاری منعقد نشده است. سخنگوی UAC گفت: “ما در حال بحث درمورد تأمین هواپیما برای یک شرکت هواپیمایی خاور دور هستیم.” RBC درخواستی را به STLC ارسال کرد.

طبق گفته Sukhorebrik ، سودآورترین گزینه برای این پروژه خرید هواپیما توسط دولت با انتقال بعدی آن به فعالیت یک شرکت هواپیمایی خواهد بود. وی گفت: در این صورت هزینه مالکیت هواپیماها در تعیین کرایه ها در نظر گرفته نمی شود ، که تأثیر مثبتی بر قیمت بلیط خواهد داشت.

[ad_2]

By kpD56

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.