یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

شین به روس ها رشوه می دهد :: تجارت :: RBC

[ad_1]

فروشگاه اینترنتی پوشاک و کفش چینی در روسیه رکوردهای رشد را نشان می دهد

یک فروشگاه آنلاین جدید پوشاک و کفش در RuNet محبوبیت پیدا می کند: سورتمه چینی از بخش مد فوق العاده سریع مخاطبین روزانه خود را در روسیه در یک سال سه برابر کرده است و با این شاخص در حال حاضر از Lamoda جلوتر است.

عکس: جاستین چین / بلومبرگ

عکس: جاستین چین / بلومبرگ

در آوریل و مه 2021 ، مخاطبین ملی روزانه شین ، خرده فروش آنلاین پوشاک ، کفش و لوازم جانبی چین ، بلندتر از لامودا بودند ، که همچنان به عنوان محبوب ترین فروشگاه آنلاین در این بخش محسوب می شد. در آوریل ، 457 هزار روس بالای 12 سال حداقل یکبار از وب سایت و برنامه تلفن همراه Shein دیدن کردند ، در ماه مه – تقریبا 607 هزار نفر. ارقام مشابه برای Lamoda – 448 هزار و 519 هزار نفر. Bonprix ، یکی دیگر از فروشگاه های آنلاین پوشاک ، کفش و لوازم جانبی ، در ماه آوریل فقط 240000 مخاطب ملی داشت و در ماه مه 257000 مخاطب داشت.

اگر فروشگاه های آنلاین را بر اساس مخاطبان ماهانه مقایسه کنیم ، تاکنون مدیریت Lamoda تغییر نکرده است: حداقل یک بار در ماه مه 2021 بیش از 5.3 میلیون روس از وب سایت و برنامه تلفن همراه آن بازدید کردند ، در حالی که شین 4.9 میلیون ، Bonprix – 3 میلیون نفر.

طبق اندازه گیری های Mediascope ، Shein سریعتر از رقبای خود رشد می کند. از ماه مه 2020 تا مه 2021 ، مخاطبان روزانه و ماهانه فروشگاه آنلاین چینی بیش از سه برابر شده است. مخاطبان روزانه لامودا در این 12 ماه تنها 13 درصد افزایش یافته است و مخاطبان ماهانه حتی تقریبا 6 درصد کاهش یافته است.


فروش مارک های طراح روسی در AliExpress جدا بود



عکس: الکساندر شچربک / TASS

آرتم سوکولوف ، رئیس انجمن شرکت های تجاری اینترنتی می گوید: شین و لامودا را نمی توان مستقیماً مقایسه کرد. او خاطرنشان می کند که لامودا دارای اصل عملکرد متفاوتی (با خدمات به مشتریان بالا ، نقاط جمع آوری) و همچنین محدوده قیمت متفاوتی است. به گفته DataInsight ، متوسط ​​چک لامودا در سال 2020 از 3.6 هزار روبل فراتر رفت. شین در بخش قیمت پایین فعالیت می کند. متوسط ​​چک این فروشگاه آنلاین ، به گفته اداره پست روسیه ، بیشتر از متوسط ​​چک همه سفارشات از چین (حدود 1000 روبل) است ، اما کمتر از بسته های فروشگاه های آنلاین اروپایی و آمریکایی (بیش از 2700 روبل) است.

RBC آنچه را که درباره بازیکن جدید در تجارت اینترنتی روسیه شناخته شده است ، می گوید.

شین چه ویژگی هایی دارد

به گفته Vox ، خرده فروش ، پلت فرم آنلاین Shein عمدتا در فروش لباس ، کفش و لوازم جانبی زنانه ، مردانه و بچه گانه در بخش مد بسیار سریع تخصص دارد. می افزاید بیش از 1000 مدل لباس جدید در سایت وجود دارد ، در حالی که رقبای خارجی آن در این بخش – Missguided و Fashion Nova – موفق شدند چنین جلد هایی را فقط در یک هفته منتشر کنند.

در پایان ژوئن 2021 ، شین با 28 درصد سهم (در مقایسه با 13 درصد در ابتدای سال) ، بزرگترین خرده فروش در این بخش از بازار ایالات متحده شد ، پیش از H&M (20 درصد) ، زارا (11 درصد) ، برای همیشه 21 (10)) و Fashion Nova (8) پورتال Malls.com با اشاره به گزارش ماه ژوئن Earnest Research.


پادشاه در لباس: چگونه بنیانگذار زارا ثروتمندترین مرد جهان شد




موسس این شرکت ، فارغ التحصیل از دانشگاه واشنگتن ، کریس سو (که در مطبوعات به Yantian Xu نیز معروف است) ، وب سایت Sheinside را در سال 2008 (که در 2014 در Shein تغییر نام داد) ثبت کرد. سایت شرکتی از نانجینگ چین ، متخصص در فروش لباس عروس سفارش داده شده از کارخانه های گوانگژو برای مخاطبان انگلیسی زبان ، به ویژه در بازار ایالات متحده. در سال 2014 ، شرکت شروع به تمرکز بر بخش وسیع تری کرد ، رقیب Romwe را خرید ، کارمندی از 800 طراح استخدام کرد و شروع به ایجاد تدارکات و تبلیغات تهاجمی خود در رسانه های اجتماعی کرد. با هدف مخاطبان جهانی ، این شرکت کنسرت های مجازی را با ستارگان پاپ مانند کتی پری و لیل ناس ایکس ترتیب می دهد و به طور فعال با وبلاگ نویسان مبادله می کند.

در حال حاضر ، بزرگترین بازار شین ایالات متحده است ، همچنین 220 کشور را تأمین می کند و وب سایت های محلی در اروپا ، خاورمیانه و استرالیا دارد. به گفته Crunchbase ، این شرکت به عنوان یک کل سرمایه های IDG و Sequoia از جمله سرمایه گذاران آن است. جذب کرد بیش از 500 میلیون دلار



نایک اختلاف بر سر کفش های کتانی “شیطانی” را حل می کند



عکس: The Verge / توییتر

مزایای اصلی که رشد شرکت را تضمین می کرد ، کالاهای فوق العاده ارزان برای مخاطبان جوان بود. به عنوان مثال ، در نسخه روسی سایت مجموعه ای از کالاها تا 500 روبل وجود دارد.

علاوه بر این ، این شرکت کار خود را با تأمین کنندگان به روش خاصی تنظیم کرده است. شین دوست داره یافتم بلومبرگ، فقط با سازندگان کار می کند که بیش از پنج ساعت از مرکز اصلی شرکت در گوانگژو فاصله ندارند. تأمین کنندگان باید وسایل را در ده روز بدوزند – سریعتر از زارا اسپانیایی ، که به سرعت تغییر مجموعه معروف است ، که حدود سه هفته طول می کشد. علاوه بر این ، این شرکت یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کرده است ، که نظارت می کند مصرف کنندگان در برنامه به دنبال چه مواردی هستند و نشان می دهد که چه چیزی را بدوزند و چه مقدار ، به تامین کنندگان توصیه می کند که کجا و چه مواد اولیه ای برای خرید بهتر است ، و به پایگاه داده طرح های آنها دسترسی می دهد. …

در بازار ایالات متحده ، این شرکت با عدم مالیات بر روی بسته های زیر 800 دلار و کاهش مالیات بر صادرات برای شرکت هایی که کالا را مستقیماً به مصرف کننده می فروشند ، برخورد کرد (مقامات چینی این را در سال 2018 معرفی کردند).

به گفته منابع شرکت بلومبرگ، 30 میلیارد دلار ارزش دارد و قصد دارد در معرض دید عموم قرار گیرد: سال گذشته Goldman Sachs ، Bank of America و JPMorgan Chase را برای مشاوره استخدام کرد. خود خرده فروش که درآمد آن برای سال 2020 10 میلیارد دلار برآورد شده است ، تکذیب کرد برنامه های اولیه اقامت

نحوه کار شین در روسیه

طبق نسخه روسی وب سایت Shein ، Zoetop Business Co. ، Ltd ، که در هنگ کنگ ثبت شده است ، با کاربران روسی کار می کند. علامت تجاری Shein نیز برای همان شخص حقوقی در روسیه ثبت شده است. RBC درخواستی به شین ارسال کرد.

به گفته بازیگران بازار تجارت الکترونیک روسیه که توسط RBC مصاحبه شده است ، در حال حاضر ، شرکت چینی نه دفتر دارد و نه تدارکات خود را در روسیه دارد. در همان زمان ، یک منبع در یکی از شرکت های کارگزاری در بازار املاک تجاری ادعا کرد که شین برنامه هایی برای توسعه زیرساخت های خود در روسیه داشته است. آیا این شرکت سایتهای خاصی را انتخاب کرده است یا خیر ، مخاطب RBC نمی داند. یکی دیگر از خرده فروشان آنلاین بزرگتر از چین – AliExpress (از پایان سال 2019 در روسیه به عنوان مشارکت مشترک گروه چینی Alibaba ، MegaFon ، Mail.ru Group و RDIF کار می کند) از انبارهای شریک تدارکات Tsainyao خود در Domodedovo و طبق اطلاعات TASS، قبلا، پیش از این اجاره دادن در حومه منطقه برای مرکز ذخیره سازی خود.


Detsky Mir در درآمد فروش آنلاین AliExpress Russia را دور زد



عکس: الکساندر شچربک / TASS

طبق اعلام انجمن شرکت های تجارت اینترنتی بر اساس اطلاعات مربوط به معاملات بانکی ، در سال 2020 ، فروش شین در روسیه می تواند به 4.6 میلیارد روبل برسد. برای مقایسه: طبق گفته انجمن ، روس ها در همان مدت کفش ، لباس و لوازم جانبی به ارزش 67 میلیارد روبل در پلت فرم انگلیسی ASOS خریداری کردند. بر اساس گزارشات وی ، گردش مالی لامودا در سال گذشته 57.1 میلیارد روبل بوده است.

به گفته یکی از اپراتورهای تدارکات ، پستهای خریداران روسی از یک مرکز توزیع در اروپا می آید. اظهارات بانکی برای خریدهای خبرنگاران RBC در نسخه روسی وب سایت Shein نشان می دهد که پرداخت در shein.com در انگلستان انجام شده است.

پست روسی ، اپراتور اصلی تدارکات شین ، از سال 2020 با این سایت کار می کند. نماینده پست روسیه با اشاره به رشد فروش خرده فروش در روسیه ، با تأکید بر اینکه شین به تازگی وارد بازار می شود ، یک تبلیغ فعال را آغاز می کند. این شرکت چینی همچنین با اپراتور لجستیک CDEK همکاری می کند. RBC درخواستی را به CDEK ارسال کرد.


AliExpress تصویری از یک خریدار معمولی در مناطق ارائه کرد



عکس: الکساندر شچربک / TASS

شریک تبلیغاتی شین EasyLab بود – کسنیا ام ، مالک مشترک آن به عنوان یک کارآفرین فردی ، اعلامیه انطباق با Zoetop Business را دریافت کرد. در سال های گذشته ، خرده فروشی چینی سعی کرده است در بازار روسیه توسعه یابد ، اما در سال گذشته فعالانه با آن برخورد کرد ، Ekaterina Miholap ، مدیرعامل و مالک EasyLab برای RBC گفت ، در حال حاضر روسیه یک “بازار بسیار کوچک برای شین” در سراسر جهان. وی مشخص نکرد که این شرکت چقدر برای تبلیغات در روسیه هزینه می کند.

در سال 2018 ، شین می تواند 421 میلیون روبل در روسیه برای فرمت های سنتی اینترنت و تبلیغات مستقیم در شبکه های اجتماعی (بدون در نظر گرفتن روابط عمومی و وبلاگ نویسی) هزینه کند ، در سال 2019 – 310 میلیون روبل ، در سال 2020 – فقط 40 ، 7 میلیون روبل ، می گوید صنعت AdIndex محاسبه شد. به گفته وی ، هیچ تبلیغی برای فروشگاه آنلاین چینی در سایر رسانه ها وجود ندارد. نادژدا کوواکینسکایا ، مدیر اجرایی BubelMGT گفت ، حدود سه سال پیش ، شین همکاری فعال با بلاگرهای روسی در اینستاگرام و یوتیوب را آغاز کرد. به گفته وی ، برای “وبلاگ نویسان میان رده” ، این شرکت معمولاً بودجه ای را تعیین می کند که می توانند در ازای محتوا برای کالاهای سایت هزینه کنند – به طور متوسط ​​دو بار در ماه. کوواکینسکایا افزود ، برای وبلاگ نویسان مشهورتر با مخاطبان بیش از 500000 نفر ، علاوه بر مبادله ، پرداخت تبلیغات نیز امکان پذیر است.

آنچه رقبا می گویند

سالانه شرکت های بیشتری در بازار مد روسیه ظاهر می شوند ، در حالی که Lamoda ، همانطور که نماینده آن به یاد می آورد ، “ده سال است که با موفقیت در حال رقابت با بازیکنان اصلی جهانی و محلی است.”

سخنگوی AliExpress روسیه شین را یک “بازیکن قوی” نامید ، اما اشاره کرد که نمی توان سایت ها را از نظر تعداد دسته ها و محدوده ارائه شده مقایسه کرد: “AliExpress یک چرخه کامل از خرید را از خرید مبلمان به غذا به خریدار ارائه می دهد.” در سه ماهه دوم سال 2021 ، فروش طبقه بندی مد AliExpress روسیه ، 17 درصد از کل گردش مالی را بر اساس گفته های طرف RBC ، بدون تعیین مقادیر مطلق ، به خود اختصاص داده است.

Wildberry دارای این بخش کلیدی است و حدود 50 درصد از گردش مالی این شرکت را به خود اختصاص می دهد. در پایان سال 2020 ، فروش پوشاک ، کفش و لوازم جانبی در Wildberry سالانه 45 درصد افزایش یافت و به 217.7 میلیارد روبل رسید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *