VTsIOM کاهش قابل توجهی در تعداد افرادی که از تحریم غذایی حمایت می کنند ، ثبت کرد
طبق VTsIOM در سال های اخیر ، تعداد روس ها که مجازات های غذایی را در سال 2014 محکوم کرده اند به شدت افزایش یافته است. اما بیشتر هموطنان هنوز از تحریم حمایت می کنند

عکس: الساندرو بیانچی / رویترز
بیش از یک سوم روس ها مخالف تحریم های روسیه برای واردات برخی از غذاهای وارداتی نیستند. تعداد کسانی که از این ممنوعیت ناراضی هستند رو به افزایش است. این مورد با مطالعه VTsIOM “ویژگی های درک محصولات غذایی محلی و وارداتی توسط مردم روسیه در برابر تحریم های اقتصادی” اثبات شده است (RBC آن را دارد). این نظرسنجی شامل 1600 پاسخ دهنده بالای 18 سال از 40 منطقه روسیه بود.
در سال 2014 ، هنگام تحریم طرفدار ، 84٪ از پاسخ دهندگان موافق بودند و تنها 9٪ گفتند که این اقدام را تأیید نمی کنند. در سال 2015 ، ممنوعیت واردات محصولات قبلاً با 73٪ تصویب شد و سهم ناراضیان به 20٪ افزایش یافت. تا سال 2021 ، فقط 57٪ از روس ها می گویند که ضد تحریم ها را تأیید می کنند و سهم مخالفان این محدودیت ها به 36٪ از پاسخ دهندگان افزایش می یابد (پاسخ به 7٪ دشوار است).
بیشترین نارضایتی از ممنوعیت واردات مواد غذایی در مسکو و سن پترزبورگ است: 50٪ از پاسخ دهندگان در این شهرها تحریم طرفدار را تأیید نمی کنند. در شهرهای دیگر سهم ناراضیان حدود 36٪ ، در مناطق روستایی – 30٪ است.
آنچه شما باید در مورد prodembargo بدانید
در آگوست 2014 ، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور ، در واکنش به تحریم های اتحادیه اروپا و ایالات متحده ، واردات طیف گسترده ای از مواد غذایی به روسیه را محدود کرد. این ممنوعیت به ویژه شامل تهیه گوشت گاو ، گوشت خوک ، مرغ ، ماهی ، غذاهای دریایی ، لبنیات ، پنیر ، سبزیجات ، میوه و برخی محصولات دیگر بود. یک سال بعد ، ضد تحریم ها به آلبانی ، لیختن اشتاین ، ایسلند و مونته نگرو و از ژانویه 2016 به اوکراین گسترش یافت و از آن زمان چندین بار تمدید شده است. ممنوعیت واردات محصولات تحریم شده حداقل تا پایان سال 2021 معتبر است.
در طول پنج سال تحریم ، “کشاورزی روسیه یک جهش باور نکردنی به جلو” داشته است ، پوتین نتایج تحریم طرفدار را در یک کنفرانس مطبوعاتی سالانه در اواخر دسامبر 2018 ارزیابی کرد.
اما تحلیلگران به این نتیجه رسیده اند كه مصرف كننده برای جایگزینی واردات هزینه كرده است: طی 5 سال محدودیت ، محصولات در روسیه افزایش یافته است ، نه تنها وارداتی ، بلكه داخلی نیز بوده است. به گفته وی ، از 2013 تا 2018 گرانترین افزایش مصرف کنندگان کره (79٪ +) ، ماهی منجمد (+ 68٪) ، کلم سفید (+ 62٪) ، ماکارونی (+ 34٪) ، روغن آفتابگردان (35٪) است. ٪) ، آرد گندم (+ 25٪).
تحلیلگران افزایش قیمت مواد غذایی را یکی از نتایج 5 سال تحریم خوانده اند
طبق نظرسنجی VTsIOM ، هرچه پاسخ دهندگان جوان تر باشند ، کسانی که تحریم ها را در زمینه کشاورزی و تولید مواد غذایی منفی ارزیابی می کنند ، در میان آنها بیشتر است. در میان افراد 18 تا 24 سال 45٪ ، در گروه سنی 44- 35 – 25٪ و در افراد بالای 60 سال – 17٪ هستند.
اگر به طور کلی در مورد تحریم صحبت کنیم ، پس از سال 2014 تعداد هموطنانی که متقاعد شده اند تحریم های اعمال شده توسط روسیه توسط روسیه توسط روسیه از سال 2014 به طور قابل توجهی بر کشور تأثیر گذاشته است. اگر در سال 2014 تنها 18٪ از این افراد وجود داشته باشد ، در حال حاضر در سال 2021 31٪ از پاسخ دهندگان می گویند که تحریم ها تأثیر مثبتی بر روسیه دارد.

شخصی یا خارجی
براساس اطلاعات VTsIOM ، بیشتر روس ها محصولات محلی را انتخاب می کنند ، اگرچه لباس و لوازم خانگی وارداتی را ترجیح می دهند. فقط 32٪ از پاسخ دهندگان محصولات غذایی خارجی را ترجیح می دهند. هنگام خرید ، روس ها بیشتر خرج خرید سبزیجات خانگی (91٪) ، ماهی و گوشت (89٪) ، لبنیات (88٪) و ماکارونی (74٪) می کنند.
کمتر از نیمی از پاسخ دهندگان – 48٪ – اظهار داشتند که داروهای ساخت روسیه را ترجیح می دهند و 34٪ احتمال خرید داروهای وارداتی را دارند. هنگام خرید لباس (51٪) ، لوازم خانگی و وسایل الکترونیکی (71٪) ، اکثر پاسخ دهندگان می گویند ترجیح می دهند چیزهایی که در خارج از کشور ساخته می شوند را خریداری کنند.

سیب زمینی و هویج در خرده فروشی بیش از یک سوم افزایش یافت
نویسندگان این تحقیق می گویند ، در پاسخ به این سوال که مصرف کنندگان کدام محصول را ترجیح می دهند ، یک مدل وجود دارد. هرچه پاسخ دهندگان پیرتر باشند ، بیشتر طرفداران تولید روسیه در میان آنها هستند. در بین افراد بالای 60 سال ، محصولات محلی 69٪ ، آنهایی که 35-44 – 56٪ ، 18-24 – 13٪ هستند ، ترجیح داده می شوند. برعکس ، طرفداران کالاهای وارداتی در بین جوانان بیشتر است. در میان افراد 18 تا 24 سال ، آنها 35٪ ، در گروه سنی 35-44 سال – 8٪ ، افراد بالای 60 سال – 4٪ ترجیح داده می شوند. اگر پاسخ دهندگان را بر اساس اندازه سکونتگاه هایی که در آن زندگی می کنند تقسیم کنیم ، همین مدل قابل ردیابی است. بیشتر دوستداران محصولات محلی در میان دهقانان (72٪) ، کمترین – در میان مسکویتها و سنت پیترزبورگ (31٪) هستند.
حدود نیمی از پاسخ دهندگان – 46٪ – اطمینان دارند که کالاهای روسی کیفیت بهتری نسبت به کالاهای وارداتی دارند. تنها 11٪ معتقدند که محصولات خارج از کشور بهتر از محصولات داخلی هستند. به طور کلی ، حدود نیمی از پاسخ دهندگان معتقدند که محصولات روسی بهتر از محصولات خارجی هستند. کاستی محصولات داخلی در مقایسه با محصولات وارداتی تنها 10٪ روس ها مشاهده می کنند.
RBC درخواستی را با درخواست برای ارسال نظر به یافته های VTsIOM به وزارت کشاورزی ارسال کرد.
