[ad_1]

ادارات مربوطه در حال استفاده از مقررات اروپایی برای تولیدکنندگان فناوری مصرف هستند

دولت ممکن است مقررات اروپایی را برای تولید محصولات الکترونیکی در روسیه از جمله تلفن های هوشمند معرفی کند تا استفاده احتمالی آنها را به 10 سال برساند. تعمیرات مقرون به صرفه باید به جایگزینی برای تجهیزات دفن زباله تبدیل شود

عکس: محمد عبد الغنی / رویترز

عکس: محمد عبد الغنی / رویترز

معاون نخست وزیر ویکتوریا آبرامچنکو به وزارت صنعت و تجارت و وزارت توسعه اقتصادی دستور داده است تا مقررات فنی اروپا را برای تولید کنندگان لوازم الکترونیکی بزرگ و کوچک (از ماشین لباسشویی گرفته تا تلفن های هوشمند و لپ تاپ) تهیه کنند تا عمر آنها افزایش یابد.

این موضوع توسط نماینده معاون نخست وزیر مارتا گالیچوا به RBC اعلام شد.

در ابتدا ، این ابتکار توسط رئیس وزارت منابع طبیعی الكساندر كوزلوف ، كه در 24 آوریل پیشنهادات خود را به آبرامچنكو ارسال كرد ، انجام شد. RBC نسخه ای از نامه وی را در اختیار دارد که اصالت آن توسط دو مقام فدرال و دبیر مطبوعاتی وزارت منابع طبیعی مارینا اوسیوا تأیید شده است. RBC سوالات خود را به خدمات مطبوعاتی وزارت صنعت و تجارت و وزارت توسعه اقتصادی ارسال كرد.

نحوه پیشنهاد دولت برای افزایش طول عمر الکترونیک

كوزلوف در نامه خود به معاون نخست وزیر به مقررات فنی طراحی های جدید الکترونیکی در اتحادیه اروپا اشاره كرد (پذیرفته شده در اکتبر 2019 ، در مارس 2021 به اجرا درآمد) ، که تولیدکنندگان را ملزم می کند حق تعمیر آن را به خریداران اعطا کنند. وزیر نوشت: “سازنده موظف است تجهیزات را با دستورالعمل های دقیق برای تعمیر آن فراهم کند و قطعاتی را برای جایگزینی قطعات معیوب در حجم کافی برای تعمیر ظرف هفت تا ده سال تولید کند.”

در حال حاضر ، این مقررات فقط در مورد تولید تلویزیون ، یخچال ، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی ، سشوار استفاده می شود. اما اکنون در اروپا پیشنهاد شده است که برای تلفن های هوشمند ، لپ تاپ ها و وسایل الکترونیکی کوچک پذیرفته شود.


سرپرست وزارت منابع طبیعی – RBC: “ما KPI در مورد مجازات های مربوط به آسیب های زیست محیطی نداریم”



الكساندر كوزلوف

كوزلوف پیشنهاد می كند اثر این مقررات در روسیه گسترش یابد. وی توضیح می دهد: “تنظیم مقررات مربوط به افزایش طول عمر محصول ، میزان زباله های الکترونیکی تولید شده سالانه را کاهش می دهد.” RBC Evseeva توضیح داد ، در نتیجه ، شهروندان نیاز کمتری به خرید کالاهای جدید و بازیافت کالاهای قدیمی خواهند داشت.

عمر مفید محصول چقدر است

طبق قانون “در مورد حمایت از حقوق مصرف کننده”، تولید کننده کالاهایی که برای استفاده طولانی مدت در نظر گرفته شده اند حق ایجاد یک عمر مفید را دارند – دوره ای که متعهد می شود به مشتری امکان استفاده از کالاها را برای اهداف مورد نظر و ایمنی آنها بدهد ، و همچنین مسئولیت قابل توجهی نیز دارد کمبودها در عین حال ، برای محصولی که پس از یک دوره خاص ممکن است تهدیدی برای زندگی و سلامتی مصرف کننده باشد ، به اموال وی یا محیط زیست آسیب برساند ، تعیین عمر مفید الزامی است. اگر تولید کننده این مدت را تعیین نکرده باشد ، باید از مدت زمان انتقال کالا به مصرف کننده ، از مدت 10 سال از ایمنی کالا اطمینان حاصل کند.

کوزلوف در مصاحبه ای با RBC در مورد “استراتژی بزرگ” مربوط به این واقعیت صحبت کرد که نه تنها زباله های تولید شده برای بازیافت “می رود” ، بلکه به نظر جدید هم نمی رسد. “یک دستورالعمل از طرف رئیس جمهور وجود دارد که تا سال 2030 ، 100٪ زباله باید مرتب شود و بیش از 50٪ به محل دفن زباله ارسال نشود. متأسفانه امروز 94٪ زباله – بیش از 60 میلیون تن پسماند جامد شهری در سال – در چاله ها می رود و برای فرزندان ما باقی می ماند. وظیفه ما این است که <...> زباله کمتری طبقه بندی و بازیافت می شود ، بنابراین هیچ زباله جدیدی تولید نمی شود “. سخنگوی وزارت منابع طبیعی توضیح می دهد که افزایش عمر الکترونیک نیز با این استراتژی مطابقت دارد.

روسیه اکنون تلویزیون ، یخچال ، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی تولید می کند. طبق RATEK ، آنها در سه دسته اول 85-90٪ تجهیزات فروخته شده در کشور را نشان می دهند. آنتون گوسکوف ، نماینده انجمن شرکت های بازرگانی و تولیدکنندگان تجهیزات برقی و رایانه ای خانگی ، گفت: لوازم خانگی کوچک عمدتا در خارج از کشور تولید می شوند (RATEK ؛ شامل اپل ، اینتل ، کانن ، پاناسونیک ، آریستون ، M.Video و غیره).

چگونه تجارت تغییر در مقررات فنی را ارزیابی می کند

براساس دانشکده عالی اقتصاد ، طبق گفته آنتون گاسکوف ، از حدود 70 میلیون تن زباله جامد شهری که سالانه در روسیه تولید می شود ، الکترونیک تنها 2 درصد است. وی افزود: حتی امروز ، عمر مفید وسایل بزرگ خانگی هشت تا ده سال است. طبق قانون “در مورد حمایت از حقوق مصرف کننده»قطعات برای تعمیر آن باید توسط سازنده در طول عمر خود ذخیره شود.

سرگئی کودریاواتسف ، مدیر خدمات تولید کننده لپ تاپ ASUS روسیه می گوید ، برخلاف وسایل خانگی مانند یخچال و ماشین لباسشویی ، لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند بسیار سریعتر پیر می شوند و هر سه تا چهار سال تغییر می کنند. گاسکوف می افزاید: مردم اغلب مدل های جدید تلفن های هوشمند یا لپ تاپ را نه به دلیل از هم پاشیده شدن مدل قدیمی ، بلکه به دلیل توسعه سریع فن آوری های جدید خریداری می کنند.

الكساندر كاتائف ، رئیس Lenovo در روسیه ، خاطرنشان می كند كه مصرف كنندگان در حال حاضر به طور متوسط ​​هر 5 سال لپ تاپ را عوض می كنند زیرا “آنها یك مدل جدید و مدرن تر می خواهند. توسعه دهندگان نرم افزار و بازی در حال انتشار نسخه های جدیدی از محصولات خود هستند که به سخت افزار با پردازنده قدرتمندتر ، حافظه رم بیشتر و موارد دیگر نیاز دارند.

به گفته کودریاوتسف ، قیمت لپ تاپ دارای گارانتی همیشه درصد مشخصی را برای خدمات آن در بر می گیرد. وی هشدار می دهد اگر ضمانت نامه از دو یا سه به هفت به ده سال افزایش یابد ، قیمت دو برابر می شود. مدیر ASUS نتیجه گیری می کند: “به سختی می توان حجم تجهیزات قدیمی را کاهش داد ، زیرا قطعات یدکی تولید شده برای تعمیر نیز اگر استفاده نشده باشند باید کنار گذاشته شوند.” سرگئی بیرویکوف ، مدیر فنی سازنده لپ تاپ دیگر ، ایسر در روسیه ، نیز این ایده را غیرقابل اجرا می داند ، زیرا حفظ در دسترس بودن قطعات یدکی تا ده سال پس از توقف مدل بسیار گران است و تعداد زیادی از دستگاه ها مانند تلفن های هوشمند و برخلاف لوازم خانگی ، لپ تاپ ها بیش از چهار و پنج سال کار نمی کنند.

گاسکوف یادآور شد: روسیه حق ندارد یک جانبه کالاهای مورد نیاز را تحمیل کند. وی یادآور شد: مقررات فنی الکترونیک باید در سطح مقامات پنج کشور اتحادیه اقتصادی اوراسیا هماهنگ باشد.

نحوه تنظیم دوره گارانتی

مطابق قانون حقوق مصرف کننده ، تولید کننده کالا می تواند یک دوره ضمانت ایجاد کند – دوره ای که در صورت مشاهده نقص در محصول ، تولید کننده ، فروشنده یا سازمان مجاز باید محصول را جایگزین کند ، نقص را برطرف کند یا پول را پس دهد. به خریدار. اگر مدت ضمانت توسط تولید کننده مشخص نشده باشد ، فروشنده کالا می تواند آن را تعیین کند. برای کالاهایی که ضمانت یا تاریخ انقضا برای آنها تعیین نشده است ، مصرف کننده حق دارد ادعا کند “اگر نقص کالا در یک زمان معقول مشخص شود ، اما ظرف مدت دو سال از تاریخ تحویل به مصرف کننده”.

[ad_2]

By kpD56

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *