[ad_1]

FrieslandCampina بازار روسیه را ترک می کند

پس از 29 سال اقامت در روسیه ، FrieslandCampina هلندی ، تولید کننده ماست های Fruttis و Nezhny ، تصمیم به ترک بازار گرفته است. کلیه دارایی های محلی از جمله مارک های ساخت روسیه توسط Ehrmann آلمان خریداری می شود

عکس: سرگئی پتروف / TASS

عکس: سرگئی پتروف / TASS

بخش روسی شرکت هلندی FrieslandCampina که محصولات لبنی را با نام تجاری Campina تولید می کند ، به مالکیت شرکت Ehrmann آلمان تبدیل خواهد شد. برای آن او می گوید در یک پست توسط FrieslandCampina. او تصمیم گرفت تا در بازارهای اتحادیه اروپا تمرکز کند.

پس از اتمام معامله ، Ehrmann مالک 100٪ OOO Campina شد ، از جمله تمام دارایی ها و بدهی های FrieslandCampina. 650 کارمند ، یک سایت تولیدی در استوپینو نزدیک مسکو ، و همچنین مارک های فروتیس و نژنی توسط Ehrmann تصرف می شود.

مدیرعامل Ehrmann Christian Ehrmann در بیانیه ای گفت ، تولید کننده Ermigurt و Uslada ، به نوبه خود ، انتظار دارد سهم بازار خود در روسیه را از طریق یک معامله از طریق خرید “مارک های محلی قوی” افزایش دهد.


سلاح باکتریایی: چگونه می توان از عشق روس ها به ماست های خانگی درآمد کسب کرد




<p>والری زولوتوخین</p>
</p>
<p>“/><br />
                                    </span></p></div>
</div>
<div class=

طرفین معامله

FrieslandCampina در سال 1992 به روسیه آمد و به گفته خود این شرکت ، در وب سایت خود به عنوان اولین تامین کننده ماست در روسیه شناخته شد. این شرکت ماست Fruttis را راه اندازی کرد که پس از آن در آلمان تولید می شود.

در سال 1998 ، تولید شیر استریلیزه در کارخانه ای که در شهر استوپینو ، منطقه مسکو ساخته شده بود ، آغاز شد. در سال 1999 ، ساخت کارخانه ماست در استوپینو آغاز شد که خط اول آن در سال 2000 آغاز شد.

Ehrmann آلمان ، طبق وب سایت روسی خود ، صادرات ماست به روسیه را از سال 1994 آغاز کرد. در سال 2000 ، کارخانه خود را در منطقه مسکو افتتاح کرد.

FrieslandCampina نتایج مالی خود را برای هر کشور مشخص نمی کند. Ehrmann ، یک تجارت خانوادگی ، صورتحساب ها را منتشر نمی کند. در سال 2020 ، درآمد LLC Campina ، متعلق به FrieslandCampina ، طبق RAS به 10.2 میلیارد روبل بالغ شد ، که 2٪ کمتر از سال قبل است ، سود عملیاتی 60٪ افزایش یافته ، به 483 میلیون روبل ، خالص ضرر به 126 رسیده است ، 3 میلیون روبل در برابر 373 میلیون روبل. سود خالص در سال 2019 نتایج مشابه توسط Ehrmann LLC Ermann کنترل می شود – به ترتیب تقریباً 13.3 میلیارد (+ 10٪ تا 2019) ، 966 میلیون (+ 8٪) و 647 میلیون روبل. (-6٪)

طبق اطلاعات شرکت تحقیقاتی Ipsos برای سه ماهه اول 2021 ، تقریباً 72٪ از مصرف کنندگان ماست مارک Ehrmann را می شناسند ، 69٪ – FrieslandCampina ، در میان مصرف کنندگان ماست 65 و 58٪ است. 35.5٪ از ساکنان شهرهای بزرگ روسیه خود را مصرف کننده ماست غلیظ می نامند ، 41.5٪ – ماست.

مصرف ماست در روسیه در حال کاهش است

براساس اطلاعات شرکت تحقیقاتی NielsenIQ ، از مارس 2020 تا فوریه 2021 ، مصرف کنندگان در بزرگترین شبکه های خرده فروشی خرید انواع ماست را کاهش داده اند. از نظر فیزیکی ، فروش قاشق (غلیظ) و ماست برای نوشیدن – به ترتیب 5 و 2 درصد کاهش یافت. با این حال ، این از نظر پولی بر فروش تأثیر نگذاشت ، آنها در همان سطح باقی ماندند.

برخلاف آنلاین ، مشاوران بازار رشد را گزارش می دهند. در بخش قاشق های ماست ، فروش تقریباً سه برابر از نظر حجم و از نظر پولی ، در بخش ماست های آشامیدنی – حداقل 2.5 برابر هم از نظر نوع و هم از نظر پولی افزایش یافته است. با این حال ، همانطور که تحلیلگران NielsenIQ اشاره کرده اند ، سهم فروش آنلاین هنوز بسیار اندک است ، بنابراین کاهش فروش محصولات در فروشگاه ها فقط تا حدی جبران می شود.


Rospotrebnadzor تصمیم گرفت تولید کننده ماست Fruttis را بررسی کند



عکس: PhotoXPress

مقدار معامله احتمالی

این معامله ، که مبلغ آن فاش نشده است ، باید توسط مقامات ضد انحصاری روسیه ، قزاقستان ، ازبکستان و بلاروس تأیید شود و انتظار می رود تا پایان ژوئن 2021 تکمیل شود.

بر اساس سهم بازار ماست و فرآورده های لبنی تخمیر شده که FrieslandCampina در روسیه اشغال می کند (2.8٪) ، طبق گفته شریک مرکز NEO اینا گلفاند ، تجارت محلی آن می تواند در حدود 6.5 میلیارد روبل تخمین زده شود. کل بازار را 229.8 میلیارد روبل تخمین می زند. میخائیل بورمیستروف ، مدیرعامل INFOLine-Analytica ، مقدار معامله زیر را تخمین می زند: به گفته وی ، با در نظر گرفتن بدهی ، دارایی های FrieslandCampina ممکن است برای ارمان 4-4.5 میلیارد روبل هزینه داشته باشد.

پیامدهای معامله

طبق گفته NEO Center ، پس از معامله ، کل سهم Ehrmann به 8٪ خواهد رسید. این هنوز مانع از نزدیک شدن تولیدکننده آلمانی به رهبران می شود – Danone (30.2٪ – مارک های Activia ، Rastishka ، Danissimo ، Prostokvashino و غیره) و PepsiCo (20.2٪ – Chudo، BioMax، Imunele، House in the Village) افزایش می یابد تفاوت از نزدیکترین رقیب در 5 تیم برتر – مولوست که سهم بازار آن 4.2٪ تخمین زده شده است (مارک های Vkusnoteevo ، Fruate ، Tender Age).

با تشکر از این معامله ، Ehrmann ، بر اساس برآورد های Streda Consulting ، در میان ده بزرگترین پردازنده شیر در روسیه قرار خواهد گرفت: این شرکت با درآمد 20-22 میلیارد روبل در مکان هشتم قرار خواهد گرفت. (بستگی به شرایط معامله دارد). در پایان سال 2020 ، دانون با 123 میلیارد روبل در جایگاه اول قرار گرفت. درآمد ، دوم – پپسی کو با حدود 100 میلیارد روبل.


Danone فرانسوی با فروشگاه آنلاین خود در روسیه به شکست خود اعتراف کرد



عکس: الكساندر دمیانچوك / TASS

وضعیت بازار

هفته گذشته در مورد دو خریدها ، اما در زمینه تجارت: مگنیت در حال آماده سازی برای به دست آوردن زنجیره Dixy است ، و Lenta در حال آماده سازی برای به دست آوردن زنجیره Billa ، تجارت روسیه از گروه REWE. همانطور که کارشناسان بازار توضیح دادند ، یکی از دلایل ادغام در این بخش این بود که دارایی های فروشندگان به تدریج مزیت رقابتی خود را در برابر بزرگترین بازیکنان از دست می دادند و هیچ مفهومی برای میانگین ماندن در بازار وجود نداشت.

الکسی گروزدف ، مدیر عامل شرکت مشاوره استردا می گوید ، سطح رقابت در خرده فروشی بسیار بالاتر است و منطق معاملات بین ارمن و فریسلند کامپینا کمی متفاوت است. FrieslandCampina در سال 2008 از طریق ادغام Friesland Foods و Campina تاسیس شد. به گفته گروزدف ، بازار روسیه کمتر از درصدی از درآمد شرکت تلفیقی را نشان می دهد. این کارشناس دلیل احتمالی خروج FrieslandCampina از بازار روسیه را توضیح داد: “برای شرکت بسیار مهم تر است که سرمایه خود را برای سرمایه گذاری در بازارهای بزرگ اروپا سرمایه گذاری کند تا اینکه در یک تجارت کوچک در یک بازار پر خطر سرمایه گذاری کند.”

سال گذشته ، بورمیستروف یادداشت کرد ، یک چالش بزرگ برای تولیدکنندگان مواد غذایی مطرح بود: کاهش مصرف و افزایش هزینه ها (هزینه ها به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه ، بسته بندی ، تدارکات ، کنترل دولت در قالب سیستم عطارد افزایش یافت) خرده فروشی دشوار بود. در چنین شرایطی ، به گفته بورمیستروف ، ادغام در صنایع غذایی به نظر می رسد واكنشی اجتناب ناپذیر و موجه در برابر وخیم شدن فضای رقابتی است: ركود درآمد واقعی ، افزایش هزینه های تولید و كاهش حاشیه.

آرتم بلوف ، مدیر کل اتحادیه ملی تولیدکنندگان شیر می گوید ، در فرآوری شیر ، سهم 50 بازیکن بزرگ فقط به 50 درصد می رسد.

[ad_2]

By kpD56

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.