[ad_1]

هیئت نظارت Utair تصمیم گرفته است بدهی های این شرکت را برای سهام خود جایگزین کند

اوتایر که برای سال سوم به دنبال 60 میلیارد روبل تغییر ساختار وام بانکی است ، موافقت کرده است که بدهی های خود را به سهامدار خودش به سهام تبدیل کند. مسئله اضافی به او امکان می دهد 12 درصد بار بدهی خود را کاهش دهد

عکس: مارینا لیسچوا / TASS

عکس: مارینا لیسچوا / TASS

هیئت نظارت Utair ، که از نظر میزان مسافر در بین شرکت های هواپیمایی روسیه در رده ششم قرار دارد ، تصمیم گرفته است جلسه فوق العاده سهامداران را تشکیل دهد تا یک مسئله اضافی را به نفع بزرگترین مالک آن ، AK-Invest ، تحت کنترل NPF ، بررسی کند. “Surgutneftegaz (صاحب 50،112 ٪ سهام) ، و همچنین دو شرکت دیگر – Neft-Consulting (ساختار دیگری از Surgutneftegaz) و یک شرکت تابعه شرکت حمل و نقل UTair-Engineering.

بنابراین ، در روز جمعه ، 4 ژوئن ، گزارش ها سرویس مطبوعاتی Utair. این جلسه در 22 ژوئیه برگزار خواهد شد.

یک منبع آگاه با شرایط تغییر ساختار بدهی به RBC گفت ، هر سه شرکت – AK-Invest ، Neft-Consulting و UTair-Engineering – طلبکارهای Utair هستند و بدهی ها را به سهام تبدیل می کنند. تخمین زده می شود که شرکت حامل 4.2 میلیارد سهام عادی را در مجموع 13.6 میلیارد روبل به نفع خود قرار دهد. تصمیم گرفتم هیئت مدیره Utair. سخنگوی RBC اضافه کرد: این مقدار بار بدهی شرکت حمل کننده را کاهش می دهد.

طبق پایان ، در پایان سال 2020 ، میزان بدهی های بلند مدت و کوتاه مدت Utair با 2٪ کاهش به 111 میلیارد روبل گزارش نویسی خطوط هوایی مطابق با IFRS. اگر سهامداران شماره اضافی را تأیید کنند ، می توان بدهی های کل آن را تا سطح سال 2020 12 درصد کاهش داد.

RBC درخواستی را به سرویس مطبوعاتی Surgutneftegaz و بزرگترین طلبکار شرکت هواپیمایی “روسیه بانک” ارسال کرد ، که بیشتر مطالبات را از آن با دو وام صنفی خریداری کرد (کل مبلغ آنها 39 میلیارد روبل است).


VEB برای بدهی های اوتایر به ارزش 1.5 میلیارد روبل خریدار پیدا کرد



عکس: واسیلی کوژمیچنوک / TASS

چرا ساختارهای سورگوت تصمیم گرفتند بدهی ها را به سهام Utair تبدیل کنند

بدهی های Utair به بانک ها حدود 60 میلیارد روبل است. این شرکت مذاکرات برای تغییر ساختار این وام ها را در دسامبر 2018 در میان افزایش قیمت سوخت و کاهش ارزش روبل آغاز کرد.

کاهش بار بدهی اوتار به سهامداران یکی از الزامات بانک روسیه برای تغییر ساختار دو وام صنفی است. این موضوع توسط دو منبع نزدیک به روند مذاکرات با بانک ها به RBC گزارش شد. طبق یکی از آنها ، یکی از شرایط مسئله اضافی کنترل برای سهامدار اکثریت فعلی – AK-Invest است.

“ما در حال ورود به آخرین مرحله تغییر ساختار هستیم [всей задолженности перед банками]… و برای تکمیل موفقیت آمیز آن ، اطمینان از تأیید سهامداران ، که آنها همیشه به ستون فقرات روسیه داده اند ، از اهمیت استراتژیک برای مناطق شمالی و مجموعه نفت و گاز کشور بسیار مهم است. ، “مدیر عامل شرکت Utair Andrey Martirosov (سخنان وی گفت) داده می شود در بیانیه مطبوعاتی شرکت).


بانک روسیه به بزرگترین طلبکار اوتایر تبدیل شده است



عکس: لادیسلاو کارپوف / TASS

بانک روسیه ، که حداقل تا پایان سال 2019 یکی از مالکان ساختارهای یوری کووالچوک و گنادی تیمچنکو بود ، تقریباً در تمام بانک های درگیر در وام های صنفی در سال 2020 سهام خریداری کرد. سهام کنترل Utair بابت این بدهی ها است. .

یکی از منابع RBC نزدیک به مذاکرات گفت ، برای تصمیم گیری نهایی قانونی در مورد سرنوشت بدهی و شرایط تجدید ساختار ، بانک روسیه نیاز به تضمین هایی دارد که این شرکت می تواند آن را سرویس کند. وی توضیح می دهد ، در شرایط فعلی ، با توجه به بیماری همه گیر ویروس کرونا ، بار بدهی Utair کاملاً بالا باقی مانده است ، بنابراین شرکت باید پیشنهادهایی را برای کاهش آن تا حد قابل قبولی ارائه دهد. در نتیجه ، شرکت مخابراتی “پیشنهادی بسیار سازنده” برای تبدیل بدهی به AK-Invest و سایر وام دهندگان به سهام ارائه داد.

با توجه به سخنگوی بانک RBC ، روسیه قصد ندارد در مدیریت تجارت هواپیمایی Utair شرکت کند و در روند عملیاتی شرکت دخالت کند. این بانک همچنین علاقه ای به جمع آوری وثیقه (سهام کنترل Utair) ندارد زیرا “نه سود دارد و نه درآمد کارمزد”. “گزینه – به سهام ودیعه و یا تبدیل بدهی به سهام جدید – بانک علاقه مند نیست و در نظر گرفته نمی شود ،” – گفت: منبع.

بهتر از بازار است

علی رغم شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید حمل و نقل هوایی ، ضرر خالص اوتایر در سال 2020 به 2.1 میلیارد روبل رسید. در برابر 14.4 میلیارد روبل. در سال 2019 کل زیان بزرگترین شرکتهای هواپیمایی روسی تقریباً 125 میلیارد روبل است. میزان تردد مسافران این شرکت با 41٪ کاهش به 6/5 میلیون نفر (با کاهش کلی در بازار 46٪). یک منبع نزدیک به اوتایر می گوید ، امسال این شرکت هواپیمایی قصد دارد حدود 8 میلیون نفر را جابجا کند ، این بدان معناست که ترافیک مسافر آن ممکن است از سطح سال 2019 (7.8 میلیون نفر) فراتر رود.

این شرکت هواپیمایی همچنین با خروج از بوئینگ 737 کلاسیک دست دوم ناوگان خود را ارتقا می دهد. ناتالیا ملخوا ، سخنگوی اوتایر ، به RBC گفت: در سال 2021 ، او هفت هواپیمای بوئینگ 737 NG دریافت خواهد کرد که سه فروند از آنها قبلاً پذیرفته شده اند.

[ad_2]

By kpD56

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *