[ad_1]

نوآوری در تحرک منجر به نوآوری های مخربی در صنعت خودرو خواهد شد.

برچسب ها: # تویوتا ، # شکنندگی ، تحرک ، # اوبر ، # ماشین ، # جنرال موتورز ، # تسلا ، # فولکس واگن ، # نوآوری

27 آوریل 2021 | از: malecon | مدیریت ، اقتصاد بدون شرح

(اقتصاددان)

مشاهده متن اصلی

مشاغل مختلف تحرک به نسبت عظیمی رشد کرده اند. خودروسازان موجود نیز از آنها جلوتر هستند.

در دهه های پس از جنگ جهانی دوم ، تولیدکنندگان اتومبیل موقعیت های مسلط در صنعت تحرک بودند که همه با آن موافق بودند. رقابت شدید و صرفه اقتصادی مقیاس هزینه های تولید را کاهش داده و میلیون ها راننده توانسته اند اتومبیل هایی را با قیمت های مقرون به صرفه خریداری کنند. در دهه 1980 و 1990 ، GM و Toyota از بهترین شرکت های جهان بودند. یافتن راهی بهتر برای حمل و نقل با اتومبیل در شهر دشوار بود.

در سال های اخیر ، صنعت خودرو و تحرک بازی را تغییر داده است. از بین 5 شرکتی که بیشترین ارزش شرکتی در این منطقه را دارند ، تنها دو سازنده خودرو تویوتای ژاپن و فولکس واگن آلمان هستند. در پیش زمینه ، تسلا قرار دارد که سهم بازارهای شرکت های دیگر را فشرده می کند. تسلا با تبدیل وسایل نقلیه الکتریکی که به سادگی موضوع کنجکاوی بودند ، به نقش اصلی در بازار خودرو صنعت خودرو را متزلزل کرد. به لطف موفقیت تسلا ، وسایل نقلیه الکتریکی که انتظار می رفت برای مدت کوتاهی با اتومبیل های سنتی با موتورهای احتراق داخلی رقابت کنند ، به جعبه کبریت لوکوموتیوهای احتراق داخلی تبدیل شده اند. اوبر ، یک شرکت تماس گیرنده وسایل نقلیه آمریکایی ، از نظر ارزش شرکتی نیز در رده 5 برتر قرار دارد و از خودروسازان موجود پیشی گرفته است. امروز ارزش Uber بیش از 100 میلیارد دلار است. شرکت تماس اتومبیل چینی Didi Chuxing ، که به عنوان نسخه چینی Uber نیز شناخته می شود ، با ارزش های مشابه شرکتی شناخته شده است. دیدی چوشینگ در 10 آوریل مخفیانه درخواست لیست کرد تا در بورس اوراق بهادار نیویورک وارد شود.

خودروسازان فعلی که دیر پاسخگوی چالش تسلا نبودند ، اتومبیل های برقی را نیز به بازار عرضه کردند و واکنش نشان دادند که گویی فشار می آورد. اما این تنها آشفتگی نیست که بازار تحرک را به لرزه در می آورد. تولیدکنندگان خودرو با شرایطی روبرو هستند که باید دوباره در مورد بازار خودرو فکر کنند. تغییر در رفتار و عادت های مصرف کننده و نوآوری های فن آوری ، روش فروش ، استفاده و مالکیت خودروها را تغییر می دهد. مدیر عامل فولکس واگن ، هربرت دیس ، تغییر بازار را تأیید کرد و تأکید کرد:

“شما مجبور نیستید ماشین داشته باشید. فقط باید در مواقع نیاز مشتری در دسترس باشد. “

رقبا می آیند. شناخته شده است که دیدی چاکسینگ در ماه آوریل به عنوان نقش اصلی در نمایشگاه اتومبیل شانگهای ظاهر شد. البته این به معنای از بین رفتن مالکیت فردی وسایل نقلیه نیست. با این وجود ، صنعت تحرک در آینده نه تنها به روشی ساده برای تولید و فروش اتومبیل تغییر خواهد کرد ، بلکه همچنین به ساختاری تبدیل می شود که در آن خدمات و مشاغل اساسی بر “جابجایی” افراد متمرکز باشد.

بازار تحرک از ظرفیت بالایی برخوردار است. در سال 2019 ، اوبر تخمین می زند که مصرف کنندگان 175 کشور هر ساله 20 تریلیون کیلومتر مسافت را طی می کنند و اندازه بازار صنعت تحرک به 5.7 تریلیون دلار (6400 تریلیون بوی بد) خواهد رسید. شرکت های تحقیق در بازار نیز پیش بینی های مختلفی انجام داده اند. این کوچکتر از اندازه مورد انتظار اوبر است ، اما هیچ کس این نظر را که صنعت تحرک یک بازار با پتانسیل عظیم است ، زیر سوال می برد. IHS Markit پیش بینی می کند که صنعت “تحرک جدید” تا سال 2030 به 400 میلیارد دلار (450 تریلیون بوی بد) برسد. KPMG 1 تریلیون دلار (1100 تریلیون بوی بد) ارزش گذاری شده است. Accenture پیش بینی می کند اندازه بازار تحرک ، از جمله فروش اتومبیل ، تا سال 2050 به 6.6 تریلیون دلار (7400 تریلیون بوی بد) برسد و تخمین می زند که صنعت “تحرک جدید” 40٪ از کل صنعت را تشکیل دهد.

اتومبیل های شخصی هنوز قسمت بزرگی از اکوسیستم جدید صنعت تحرک خواهند بود. زیرا اتومبیل های شخصی هنوز هم بیشترین حالت حمل و نقل را برای مصرف کنندگان ترجیح می دهند. به ازای هر 16 کیلومتر ، یک ماشین شخصی در ایالات متحده 8 مایل ، در اروپا 7 مایل و در چین 6 مایل می رود. حتی در اروپا که بیشتر از ایالات متحده و چین با حمل و نقل عمومی آشنا است ، سفر با اتوبوس و قطار تا سال 2017 از هر 6 مایل تنها 1 مایل بود. اوبر فقط 1.5٪ از کل سفرهای ایالات متحده را بر عهده دارد.

همه گیری وضعیت خودرو را بیش از پیش بالا برد. با افزایش ترس از آلودگی ، استفاده از تاکسی ، اتوبوس و وسایل نقلیه معمولی به طور قابل توجهی کاهش یافته است. طبق مطالعه ای در مورد سفرهای آمریکایی که توسط شرکت تحقیقاتی بازار آمریکایی LEK انجام شده است ، طی یک سال سفر با ماشین تنها 9 درصد کاهش یافته است. از طرف دیگر ، خدمات حمل و نقل عمومی و تماس با وسایل نقلیه با 55٪ کاهش به 65٪ رسیده است. امروزه نوجوانان کمتر از نسل والدین خود علاقه مند به رانندگی هستند ، اما با 20 سالگی نگرش آنها تغییر می کند. بین سال های 2010 و 2018 ، تعداد رانندگان زیر 19 سال 800000 نفر کاهش یافته است ، در حالی که تعداد رانندگان زیر 20 سال 1.8 میلیون نفر افزایش یافته است. در چین ، بزرگترین بازار جهان ، تمایل به خرید خودرو همچنان زیاد است. در سه ماهه اول سال جاری ، فروش خودروهای چینی در حوالی اوج قبل از بیماری همه گیر بهبود یافت.

نه تنها این ، بلکه در خارج از مرکز شهر نیز ، ترجیحات خودرو همچنان زیاد است. در حومه شهرهای کوچک و مناطق روستایی ، ترافیک اتومبیل تقریباً 90٪ از کل مسافت جاده ها در ایالات متحده را تشکیل می دهد. اتومبیل های شخصی تنها روش حمل و نقل در این منطقه هستند.

در عوض ، یک انقلاب تحرک در مرکز شهر در حال وقوع است. مدل های سنتی مالکیت خودرو کاهش یافته و وسایل نقلیه جدید ظهور کرده اند. اپراتورهای جدید تحرک به شدت رقابت می کنند ، انواع خدمات تحرک مانند شبکه ها را به مشتریان ارائه می دهند.

با استفاده از بزرگ ، اوبر خدمات تحرک شخصی را ارائه می دهد. اوبر و ریفت ، که خدمات مکالمه را ارائه می دهند ، در سال های اخیر ضرر کرده اند ، اما مورگان استنلی انتظار دارد که این شرکت ها در سال 2022 سیاه شوند. Zipcar خدماتی را ارائه می دهد که مردم هر ساعت یک ماشین یا حتی یک دقیقه اجاره می کنند. یک شرکت اشتراکی خودرو Turo نیز وجود دارد. BlaBlaCar ، ارائه دهنده خدمات پارکینگ فرانسوی ، به 90 میلیون نفر در 22 کشور جهان خدمات ارائه می دهد. شرکت های اشتراک دوچرخه برای اسکوترهای برقی و خطوط ویژه رقابت می کنند. پیش از همه گیری ، مک کینزی پیش بینی کرد که اسکوترهای برقی تا سال 2030 به بازار 500 میلیارد دلار (560 تریلیون بوی بد) رشد خواهند کرد. بازار تاکسی های پرنده نیز ممکن است دیر یا زود باز شود. ارزش اتومبیل پرنده جبی میلیاردها دلار ارزش شرکت است.

این سرویس های مختلف تحرک از طریق برنامه های تخصصی پیشرفته تحرک به هم متصل می شوند. مشتریان می توانند با اسکوتر برقی به ایستگاه مترو بروند ، با مترو سفر کنند و با Uber به مقصد نهایی برسند. ترکیبی از خدمات ارائه شده توسط شرکت های مختلف برای تعیین مناسب ترین حالت حمل و نقل و مسیر با قیمت و زمان مورد نیاز مقایسه می شود. یک برنامه پیچیده تحرک که به عنوان یک پلت فرم عمل می کند ، ارائه دهندگان خدمات فردی را متهم می کند. چندین شرکت در حال آزمایش خدمات اشتراک هستند.

برخی از برنامه های پلت فرم تلفن همراه راه انداز هستند. هوی و هوس فنلاندی خدمات را در کشورهای مختلف اروپایی ارائه می دهد ، حمل و نقل عمومی ، تاکسی ، دوچرخه و اتومبیل را به هم متصل می کند. دویچه باهن ، شرکت دولتی راه آهن در آلمان ، دارای برنامه ای است که به مسافران امکان دسترسی به گزینه های مختلف سفر را می دهد. Frost & Sullivan ، یک شرکت مشاوره ای ، تخمین می زند که برنامه پیچیده تحرک در مدت 10 سال 35 میلیارد دلار (39 تریلیون دلار) درآمد کسب کند.

مشخص است که خودروسازان چه می خواهند. برای ورود به این بازار. بسیاری از شرکت ها در حال سرمایه گذاری در شرکت های نوپا و نشان دادن این موضوع هستند. در سال 2016 ، جنرال موتورز 500 میلیون دلار (5600 تریلیون KRW) در این آسانسور سرمایه گذاری کرد و فولکس واگن 300 میلیون دلار (3،300 تریلیون KRW) در شرکت تماس گت اروپا سرمایه گذاری کرد. تویوتا در Uber ، Didi Chushing و Grab ، یک شرکت تقسیم خودرو مستقر در سنگاپور سرمایه گذاری می کند. Grab با مشخصات 40 میلیارد دلاری (45 تریلیون متعفن) در شرف عمومی شدن است. جنرال موتورز سهام خود را در ریفت فروخت و سود قابل توجهی را بدست آورد در حالی که فولکس واگن و تویوتا هنوز سهام این سهام را در اختیار دارند.

تولیدکنندگان خودرو نیز در بازار با رقبا رقابت می کنند. مزیت دیگر این است که بسیاری از شرکت ها قبلاً عادت کرده اند به جای فروش اتومبیل ، ماهیانه شهریه بگیرند. در انگلیس 90 درصد اتومبیل ها با کمک مالی به نوعی فروخته می شوند. بسیاری از خریداران اقساط ماهیانه را برای دو تا چهار سال پرداخت می کنند. این روش مشابه اجاره بلند مدت است. طرح اشتراک تفاوت زیادی ندارد. هاکان ساموئلسون ، مدیر عامل ولوو ، انتقال سریع از مالکیت به “حقوق استفاده” را مشاهده می کند.

پنج سال پیش ، جنرال موتورز تأکید کرد که با راه اندازی سرویس اشتراک اتومبیل Maven خود ، از یک خودروساز سنتی به یک شرکت تحرک در حال تبدیل شدن است. در همان سال ، فورد ارابه مشترک ، یک پرتاب مشترک اتوبوس را خریداری کرد و فولکس واگن Moia را ارائه داد ، یک سرویس مشترک سفر. در سال 2019 ، شرکت های آلمانی BMW و دایملر برای راه اندازی Free Now ، یک سرمایه گذاری مشترک در بخش تحرک ، دست به دست هم دادند و تویوتا Kinto ، یک سیستم تقسیم ماشین و برنامه ریزی سفر ، را در چندین کشور اروپایی راه اندازی کرد. سرویس به.

مارک های لوکس مانند ولوو ، مارک سوئدی متعلق به جیلی چین ، آئودی متعلق به فولکس واگن و لکسوس ، یک مدل برتر از تویوتا ، نسل جوان ساکن در این شهر هستند. ما یک سرویس اشتراک معرفی کرده ایم. ولوو ماهانه 600 دلار (670،000 دلار درآمد) و آئودی لکسوس نیز 1000 دلار در ماه (1120،000 دلار درآمد کسب شده) پرداخت می کنند و به شما این امکان را می دهد که در صورت نیاز اتومبیل خود را انتخاب کنید. Lynk & Co ، یکی از شرکت های تابعه Geely Motors ، حق اشتراک ماهیانه 500 یورو (670،000 درآمد کسب شده) دارد. مدیر عامل شرکت Lynk & Co ، آلن ویسر ، این را “اتومبیل Netflix” می نامد.

هنگامی که مشتریان به جای خرید یکبار مصرف اتومبیل از خدمات اشتراک استفاده می کنند ، تولیدکنندگان خودرو بدون مراجعه به نمایندگی از طریق فروش مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار می کنند. تسلا همانطور که اپل محصولات خود را در فروشگاه های اپل می فروشد ، در فروشگاه های تسلا خودرو می فروشد. تولیدکنندگان دیگر نیز این مدل ها را مقایسه کرده اند. Lynk & Co در فروشگاه آنلاین خود اتومبیل می فروشد. در ماه فوریه ، ولوو نیز اعلام کرد که این روش را اتخاذ می کند. از طریق همه گیری ، تغییرات سرعت گرفته است. خریداران اتومبیل وسایل خود را مستقیماً بدون مراجعه به نمایندگی فروش اتومبیل از طریق اینترنت خریداری می کنند. وقتی سیستمی ایجاد می شود که در آن مشتریان مستقیماً از فروشگاه آنلاین خودروساز وسایل نقلیه خریداری می کنند ، ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان و فروش خدمات مختلف در آینده برای تولیدکنندگان بسیار آسان می شود.

البته همه تلاش های تحرک موفقیت آمیز نیستند. برخی از شرکت ها از قبل خارج از رقابت هستند. فورد دیگر خدمات خیریه را متوقف کرد. Maven بعد از یک سال بسته شد. چند ماه پیش ، Prinau تجارت اسکوتر برقی خود را تعطیل کرد و ParkNow ، یک سرویس رزرو و پرداخت پارکینگ را در مارس به فروش رساند. Ashish Khanna از LEK پیش بینی می کند که خدمات تماس با اتومبیل در مناطق حومه ای که تعداد کاربران کمی وجود دارد با مشکل روبرو می شود. آسف بیدرمن ، رئیس شرکت اشتراک دوچرخه Superpedestrian ، گفت که سیستم های حمل و نقل شهری هنوز نسبت به اتومبیل ها تعصب دارند ، نه دوچرخه.

با این وجود ، خودروسازان در حال آماده سازی برای آینده ای هستند که در طی چند دهه آینده فروش خودرو با عزم جدی که هیچ چیز مسلم نیست ، کاهش خواهد یافت. همانطور که تسلا نشان داده است ، توسعه یک سیستم رانندگی مستقل که به شما امکان می دهد پشت فرمان بخوابید ، گران است.



[ad_2]

By kpD56

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.